onsdag 25 mars 2009

Vabb igen!

Så var det vabbelivabb igen då! Fortfarande lilla K. Nu har han feber! Det var alltså vabb i måndags pga magknip och nu är det feber som gäller! Men igår var jag på jobbet, alltid nåt!

Hade plockat med mig ett par bananer hem från jobbet igår för jag skulle baka lite banankaka till mina kollegor. Jag är nämligen "hustomte" denna vecka, vilket innebär att man ska koka kaffe, svara i telefonen under fikarasten, köpa mjölk etc etc. Veckan började ju inte så bra så jag tänkte bättra på min tomtestatus genom att bjuda på fikabröd, men blev inget av med det! Mina nybakade choklad/bananmuffins fick åka in i frysen i väntan på nästa vecka istället. Så mina hustomteplikter kan man ju inte direkt säga att jag uppfyllt denna vecka! Blir hemma imorgon också så kanske lilla K får en chans att bli ordentligt frisk nån gång!

Vi ska ju renovera alla våra sovrum (såsmåningom...) så nu fick jag ju lite extratid att sitta och glo på tapeter på nätet medan lilla K tittar på Tintin på tv.

Tänkte försöka hålla det så neutralt (och tråkigt??) som möjligt i killarnas rum. Kanske inte är då kul att ha typ döskalletapeter när man tonåring och jag tänker INTE tapetsera om före 2023.

Jag gillar Boråstapeters kollektion "Anno 1905". Vi har en av deras tapeter i köket och matrummet och den är jag bara SÅ kär i, skulle kunna ha den i hela huset!

Den ser ut så här, visst är den snygg??:




Nähä, jag kanske ska krama lite på lilla K.

Glöm inte att butiken är öppen imorgon och att, tro det eller ej, våren ÄR på väg...eller...???

/sussi

Inga kommentarer: