fredag 13 mars 2009

Näää...

....jag har faktiskt inget speciellt att skriva om! Jag börjar få ganska fullt på galgarna i storlekarna 50-98. Jag tar mer än gärna emot kläder i större storlekar än så, även om jag vet (av egen erfarenhet) att det är då man börjar slita på kläderna! Byxor är i stort sett omöjligt för lilla K att ärva av stora L. Som jag sa i ett tidigare mail så tar jag tacksamt emot överdragsbyxor och galonisar i alla varianter och storlekar. En tjej hade hörsammat min tidigare vädjan om överdragsbyxor så hon kom in med ett par felfria PoP-brallor (röda) i stl 98 igår. Perfekta överdragsbrallor nu när våren börjar knacka på dörren. Kostar bara 275:-, jag tror nypriset ligger på dryga 500-hundringen och dessa var verkligen i jättefint skick!

Nånting som jag ännu inte fått in och som jag gärna tar in är MASKERADKLÄDER!!!
Sånt där som känns onödigt att köpa, men som vore perfekt att inhandla i begagnat skick.

Imorgon är det stängt eftersom det är udda vecka. Jag ska inte ligga på latsidan för det, för 9.15 imorgon är det uppställning för uppsjungning och 9.30 drar vi igång med repetition av konserten vi ska ha på söndag med Steve Dobrogosz. Det ska bli superkul! Han var med oss och repeterade i onsdags och HERREGUD vilken pianospelare och kompositör han är!!!
En fördel med att sjunga hela dagen imorgon är ju att man är uppsjungen och klar till Melodifestivalen imorgon kväll!! Vi har lovat barnen att dom ska få vara uppe och titta imorgon, normalt sover dom vi den tiden, lördag som tisdag. Vi får väl se hur länge dom pallar. Jag tror att dom är mest taggade inför Månsans låt. Men dom går faktiskt och nynnar på EMD´s låt härhemma! Extra kul är det ju förstås (tycker JAG alltså) att en klasskompis pappa skriver låtar (inte just denna melodifestivalvariant) till snygg-Erik. Jag tror inte att stora L har en aning om detta och skulle han ha det så skulle han antagligen inte bry sig ett skvatt...

Barnen var lediga idag så efter stängning av butiken så var vi och hälsade på barnens gammelmormor, alltså min mormor.Barnen tycker att det är superkul att kasta boll och leka "gömma nyckeln" med henne, men jag försöker få dom att förstå att hon börjar bli lite till åren (87), så man får ta det lite lugnt. Men jag tror inte dom har lust att höra på det örat!!

Nu ska jag ladda för en nattning av barnen (brukar ALLTID somna en fredagkväll) och sen är det ju Let´s Dance för hela slanten. Slits lite mellan det och "Så ska det låta", men det senare kan man ju titta på söndag kväll kl 21. Schysst sätt att varva ner på efter en krävande konsert på söndag kl.18.

Jag hade ju inget att skriva om...
Må bäst....
/s

Inga kommentarer: