söndag 8 mars 2009

Morgonstund har guld i mund!

Imorse var man uppe med tuppen och rasslade iväg till kyrkan och sjöng på gudstjänsten....sån är jag! Vi sjunger ju både maken och jag och även om vi för det mesta har bra barnvakt i form av mormor, så är det ju inte alltid man kan nyttja hennes tjänster. Det innebär att vår gulliga körfröken ibland får förmånen att välja om hon vill ha en sopran eller en bas för dagen.
Denna gång valde hon mig, men nästa gång är det säkert en bas hon behöver mest-bäst!
Apropå sjunga och så där så kan jag ju passa på att göra lite reklam för en konsert vi har nästa helg. På söndag kväll kl.18 sjunger vi i Engelbrektskyrkan tillsammans med ingen mindre än Steve Dobrogosz! Ni som bor i Enskede kanske känner till honom, han bor ett stenkast från oss. Ganska känd i jazzkretsar (var faktiskt nominerad till en Grammis nu i vintras...!!!). Har skrivit musik till Anna Christoffersson som han också gjort två skivor med. Han skriver även "sakral" musik och nu ska vi göra ett requiem som han skrivit! Det kommer nog att bli toppenbra!
Kom gärna till kyrkan om ni har möjlighet!
Det är hursomhelst JÄTTEKUL att sjunga i kör, prova det om ni har möjlighet.
Vi brukar varje år åka på körresa antingen inom eller utom Sverige. I år har vi ingen möjlighet att åka med (till Graz i Österrike), dels pga KAJULEN (förstås) och dels pga att det är lite knivigt att få barnvakt så pass många dagar.
Nog om detta med körsång!
Första veckan för Kajulen har gått över förväntan tycker jag! Jag blir så glad när det kommer in kunder i butiken och berömmer mig för den fina kvalitén som jag försöker hålla på kläderna!
Det är VERKLIGEN min ambition att det ska kännas "som nytt" när ni handlar, och att det är snurr på varorna. Det ska alltid finnas lite nytt på galgarna när ni kommer på "återbesök".
Nytt för nu är väl dels att jag fått in lite större jeans, bla ett par i princip oanvända Levi´s i stl 12 år. Kanske vore nåt??
Sen kommer jag även att hänga upp lite tröjor som finns likadana i olika storlekar.
Jag ska försöka ta lite kort på det vilken dag om helst och lägga ut på hemsidan.

Nästa vecka har jag öppet: TORSDAG 16-20 samt FREDAG 10-14.
Lördag är det stängt eftersom det är ojämn vecka. (Sen ska vi repetera inför konserten då också).

NU ska jag umgås lite med familjen och käka mangomelon (stora L´s namn på Galiamelon... fast egentligen är det honungsmelon)

Kram,
Sussi

Inga kommentarer: