tisdag 17 mars 2009

Solen skiner och fåglarna kvittrar!

Det trodde man inte när man klev upp imorse. Regnet smattrade mot fönsterblecket och det var grått, grått, grått....
Var ute på en promenad på lunchen och då var det också ganska grått. Jag har kommit på vad man hinner på en timmes lunch; kasta i sig medhavd matlåda, ta på sig ytterkläderna, stoppa handsfree i öronen, sätta på radion på mobilen, ta en promenad till Fältöversten (det tar knappt en kvart), gå i affärer och bla kolla in nya gympisar till stora L samt sen promenera tillbaka! Imponerande tycker jag. Det är såna där mikroshoppingturer a´10 minuter som gör livet värt att leva...nåja...
Hämtade barnen tidigt idag, lilla K var inne (= ren) när jag kom så han fick tillträde till bilen. Stora L däremot hämtade vi i en park och han fick INTE tillträde till bilen, iallafall inte mesamma. Frågade fröknarna om dom möjligtvis hade en högtryckstvätt, men dom hade glömt den i skolsalen...
Så det var till att klä av galonisar och sånt innan han fick sätta sig i bilen och sen hem och tvätta. Antagligen bara för att göra samma procedur imorgon igen...Och då ska han direkt till kören så det blir ju kul.
Har förberett för middagen nu och ikväll blir det köttfärslimpa med sås och potatis. Åtminstone en gång i veckan (alltså vardagar, på helgerna lagar jag förstås ordentlig mat) försöker jag laga "riktig" husmanskost (inte bara steka på färdiga, visserligen hemgjorda, köttbullar) och jag lyckas nästan jämt! Jag försöker ju hämta tidigt på tisdagar så det är en bra dag för lite längre matlagning. Usch, nu kändes det som att jag bara ger mina barn skräpmat resten av veckan...men ni förstår vad jag menar! Inte alltid man hinner laga mat från scratch och då är det ju bekvämt med lite "halvfabrikat" som pytt eller falukorv med makaroner och sånt.
Äh, jag lämnar ämnet....

Ha en mysig kväll i (än så länge) SOLEN!!!

/Sussi

Inga kommentarer: