söndag 15 mars 2009

Det gick bra!!!

Konserten alltså. Repade i flera timmar igår och då kändes det lite: "hur ska det HÄR gå...???".
Sen repade vi ett par timmar i eftermidags också och då kändes det nog ännu mer oj, oj, oj....
Men det gick bra! Det var precis som om alla skärpte sig till det yttersta och bara "fick fram det" ordentligt! Och (det tål att sägas igen); vilken pianist (och kompositör) han är, Steve Dobrogosz. Himmel, vilken förmån det är att få ha honom med och spela när vi framför hans verk.
Det är inte alla förunnat att få jobba med själva kompositören, men det får vi!!

Såg ni melodifestivalen igår kväll då?? Måste säga att jag nog tyckte att det var flera bidrag som kunde ha kammat hem det hela! Ovanligt! Trodde nog att Månsan skulle ta hem det hela, men å andra sidan så är nog La Voix ett perfekt bidrag till Eurovision. Den sticker ut, och som en körkollega sa idag: "Hon ser ju verkligen ut som en kvinnlig, svensk viking". Och det kan väl inte bli fel, eller?? Sen sjunger hon ju rätt bra också, Malena!

Nu laddar vi för en ny vecka. För min del kommer den att börja med en kompisfrukost imorgon bitti kl.7.30. Jag och C ska ses för en fika innan jobbet och snacka lite världsproblem. Vi "brukar" göra det...Hade ambitionen att göra det en gång i månaden, vi prickade tom in hela hösten i almanackan, men det slutade med att det blev EN gång, pga vabb, sjukdom, ultraljud (på HENNES mage, inte min...) etc etc. Men tanken är ju god! Denna vårvinter har vi inte fått till det än, men imorgon ska det väl bli av, om inte stora L hostar hela natten så att vi måste vara hemma imorgon, han och jag...
Kompisen C ska ha en bebis till sommaren så nu gäller det att passa på med frukostar medan hon fortfarande jobbar. Sen får hon väl komma hem till mig på fredagmorgnar och samtidigt botanisera i butiken. Jag hoppas det blir en tjej, för dels har hon redan en pojke (=bebisen kan ärva= inte bra för min butik...) och dels har jag så otroligt mycket söta flickkläder i butiken!

Nu håller jag på att hungra ihjäl (klockan är åtta), så nu blir det (Kelda, inte hemmagjord...) sparrissoppa!
Barnen sover och det gör väl vi med snart; det har varit en intensiv helg!

Kram,
S

Inga kommentarer: