måndag 23 mars 2009

BRRRRR!!!

Det är KALLT härhemma! Det är ju fönsterbyte på gång. Även om dom ganska omgående får dit de nya fönstren efter att de sågat bort de gamla så är det kyligt ändå! Det är ju inte helt tätt ännu eftersom fodren inte är på plats. Men det blir SÅÅ snyggt. Det blir ett helt annat hus.
Dom jobbar snabbt killarna och är redan klara med ett stort vardagsrumsfönster, ett sovrumsfönster, ett gigantiskt hallfönster, ett pyttelitet klädkammarfönster samt ytterligare två sovrumsfönster tror jag. Just nu tror jag att dom går loss på lilla K´s fönster, men där är det även en balkongdörr så det tar lite längre tid. Så det går som tåget helt klart!
Är hemma och vabbar med lilla K. Han vaknade inatt och klagade över magknip, precis som han gjorde för en dryg vecka sen. Han hade svårt att somna om och dessutom vaknade han störttidigt så vi tog beslut på att han fick vara hemma idag. Han har ju varit lite förkyld också, så nu fick han en dag att kurera sig på. Men han VERKAR ju inte direkt sjuk så imorgon får han gå.
Han leker just nu i lekrummet och jag antar att han bygger lego. Han pratar med sig själv också hela tiden och regisserar det han gör!
Eventuellt får jag hjälp att hämta stora L, men det vet jag inte än, så kanske behöver jag och K knata iväg till skolan strax. Men K har gått med på att åka vagn (nåt som han inte gjort på snart ett år) så att det går lite fortare för oss nu när vi inte har nån bil. Han tycker INTE om att behöva åka vagn för han ÄR ju en stor kille, men nöden har ingen lag!

Denna vecka är butiken öppen på torsdag och fredag.

Efter stängning på fredag ska vi äntligen åka till Örebro. Dels för att hälsa på barnens farmor och farfar men FRAMFÖRALLT för att skänka iväg alla kläder som jag sorterat ut (fläckigt, nopprigt, trasigt, omodernt...) av det jag fått in till butiken. Det ska bli kul att få känna sig som en riktig "välgörare" och skänka iväg alla dessa kläder till barn som verkligen är i behov av dom! (Och jag ska väl inte förneka att det ska bli skönt att "bli av med dom", för dom har tagit ganska mycket plats i huset...fem stora IKEA-kassar...)

Men vart tog våren vägen????

Kram Sussi

Inga kommentarer: