tisdag 10 mars 2009

Mig inte tycka om....

....vaddå, undrar ni. Snön förstås. För bara några dagar sen hade man en svaaag förnimmelse av vår i luften åsså vaknar man upp till det här eländet! När jag ska lämna (och hämta) barnen och INTE har bilen så blir jag lite småsur (eftersom lilla K iiiiinte oooooorkar gååååå sååååå lååååångt), men idag hade jag bilen och var lite småsur ändå. Maken P försvann som en oljad blixt, vet inte om han svalde sista filen innan, men fort gick det! Och där stod jag med en insnöad bil. In med alla grejer i bilen (inkl barnen) och fram med borsten (OCH skrapan visade det sig senare). Såg ut som ett snötroll (finns dom...???) när jag till slut halkade in i bilen.

På eftermiddagen skulle stora L följa med en kompis hem efter skolan, så jag hämtade lilla K tidigt och vi gick till närmsta simhall och simmade lite. Det blev mest lek förstås. Efter det bar det iväg till stora L´s kompis för lite middag. Hans kompis har två småbrorsor som är lika gamla som lilla K, så det blev kul för honom också. Och jag är kompis med killarnas mamma...ÄR inte det bra! Vi blev bjudna på middag. Fem killar åt tjockpannkaka och två mammor åt (hemgjord....INTE Kelda!) sparrissoppa!! Den var supergod förstås! (Hon e kock liksom...)

Sen rullade vi hemåt, killarna sprang in och parkerade sig i soffan medan deras mamma INTE gjorde detsamma utan spottade i nävarna och gick ut för att skotta!!! Jag kan tycka att det är okej att skotta, men INTE NÄR SNÖN FASTNAR PÅ SKYFFELN HELA TIDEN!!! Snacka om blötsnö. Nuförtiden måste man ju dessutom skotta hela garageuppfarten (det ligger liksom en butik längst ner vid garaget) så att ni kunder kommer fram till dörren. Nu är det ju inte öppet förrän på torsdag (kl.16-20 som vanligt) och antagligen hinner bergis snön smälta tills dess, men man VET ju aldrig. Och jag hinner inte skotta imorgon (kören) eller på torsdag när jag kommer hem. "Vad gör hon om det hinner komma MER snö innan torsdag då", undrar ni...
Det gör det inte....har jag bestämt...

/S

Inga kommentarer: