måndag 30 augusti 2010

Sista dagen!

Ja, så har man då gjort sin sista dag på jobbet, dvs i butiken. Det kom en hel del folk i lördags och det bjöds på lite bubbel. Eftersom butiksnedläggningen funnits i mitt huvud ett tag så var det ganska skönt att prick kl.15, när sista kunden gått, kunna röja undan alla kläder som skulle skickas till välgörenhet. Jag har även sorterat alla galgar och buntat dom snyggt för nu ska dom säljas! Nån som är i behov av drygt 1.200 galgar???
Idag kom jag på att jag faktiskt hade butiken i exakt 18 månader. Jag hade invigning 28/2-09 och sista dagen var alltså i lördags, den 28/8-10. Konstigt!
Jag är oerhört glad över att jag vågade starta butiken, för det var inte helt självklart ska ni veta.
Den har gett mig ytterligare en erfarenhet att lägga till de övriga i livet och jag ser det inte som ett nederlag att lägga ner. Jag har gjort vad jag kunnat och gjort det bästa utifrån mina förutsättningar såsom läge och annat. Jag har fått träffa oerhört många trevliga människor som jag ALDRIG skulle ha fått möjligheten att träffa annars och om inte DET berikar ens liv så vet jag inte VAD som gör det!
Många frågar mig vad jag ska gör NU med all tid jag får över, och många tror att jag redan har en plan för framtiden. Men se, det har jag inte! Det kommer att ta några veckor/nån månad till att avveckla butiken, betala ut pengar till kunder och skicka kläder till välgörenhet etc etc.
Sen ska alla klädstänger monteras ner och säljas, alla galgar ska säljas etc etc.
SEN ska vi göra iordning butiken till en spelhåla för ungarna och GISSA om dom är glada!!!
Så mina lediga fredagar kommer nog inte vara så lediga framöver! Jag ska vara med barnen i skolan och hälsa på min gamla mormor litegrann bla.

Nu börjar en ny fas i livet och det är den UTAN Kajulen Secondhand!

/sussi

Inga kommentarer: