onsdag 11 augusti 2010

Rapport!

Det går bra! Tror jag... Jag har promenerat tre morgnar i rad vid pass halv sju. Ca 5 km varje morgon. Det är väl bra? Och TROTS att jag fick ett gäng alldeles nybakade vaniljbullar från Enskede Bageri (ja, ni fattar...!!!) hemlevererade i måndags så åt jag inte så mycket som en SMULA!!! Och igår när jag plockade fram det som blev över av bullarna för att bjuda min kompis på så åt jag inte HELLER en smula!!! Och jag har ätit ganska nyttig mat och absolut inget kaffebröd eller godis eller annat skräp. Min latte kan jag dock inte avvara. En eller kanske två om dagen. Men nu med lättmjölk. Och istället för ett glas juice på morgonen har jag druckit en kopp te! På det sparar jag ca 500 kalorier i veckan. På helgen får jag dricka god juice! Imorgon bitti blir det ingen promenad eftersom maken är bortrest MEN jag har ju min trappmaskin! Imorgon ska dessutom lilla K börja skolan. Vi var på föräldramöte igår kväll och det verkar lovande. Två nya fröknar (f´låt, pedagoger)och vad det verkade, trevliga föräldrar!!!
Heter man B som i Blom så åker man ju på att vara klassförälder också. Men det är ju bara bra! Nu kan vi ju sätta ribban!!! Och vi är fem familjer som delar på ansvaret!!!

Det jag egentligen ville säga idag var att vågen idag visade på 1,5 kg mindre än i måndags!! Tjoho! Men det är ju alltid lättast att bli av med det första!

/sussi

Inga kommentarer: