fredag 6 augusti 2010

Flashbacks!!!

I eftermiddags plingade glassbilen ganska effektivt i kvarteret. Jag fick så en hastig flashback sex år tillbaka i tiden. Vid exakt samma tidpunkt, samma dag, fast för sex år sen, den 6:e augusti, stod jag vid samma glassbil och handlade glass. Min granne V stod också där. Hon frågade om det kanske var dags snart...??? (Vi var ganska nyinflyttade och hade väl inte direkt etablerat nån vidare kontakt med alla nya grannar) Jag svarade att det ju var meningen på måndag, alltså om tre dagar. Men jag hyste inga större förhoppningar om att det skulle ske då eftersom jag inte hade känt av nån förestående förlossning ALLS!!!! Jag skulle på återbesök hos MVC på måndagen och hade redan fixat barnvakt till stora L då. Döm om min förvåning när bebisen aviserade ankomst tidigt på lördagsmorgonen (ca kvart i sex). Vi fick stora L upplockad vid åttarycket, tog en promenad. Inget hände. Jag tog (för första gången) fram handgräsklipparen och klippte gräs så det stod härliga till vid tiotiden på lördagsmorgonen (ja, grannarna häpnade...). Kl.10.50 blev jag inskriven på BB Sthlm och (banne mig) kl.13.24 är lillskrutten född!!! Duktigt va???? Så han kom två dagar före beräknat datum och jag slog makens kusin som hade planerat kejsarsnitt den dagen (vilket jag ju inte trodde, haha). Hurra för mig som är så bra på att föda barn. Synd att den tiden är förbi, jag skulle göra om det imorgon dag om jag fick.
Summa summarum så fyller alltså mammas lilla bebis sex år imorgon. Tänk vad tiden går!!!
Den lilla bebisen (som inte var så himla liten; 4.340g, 53cm) ska börja i skolan på torsdag....

/Sussi

Inga kommentarer: