söndag 15 augusti 2010

God tanke!

Ja, en god tanke idag var ju att jag skulle köra Perellis program idag. Imorse orkade jag inte eftersom jag var vaken åtskilliga timmar inatt. Och det var INTE mina barn som höll mig vaken. Det började med att jag somnade när jag nattade barnen typ halv nio (och jag som tänkte titta på "Sommarkrysset"...). Vaknade med ett ryck strax före tio, tog mig in i bardrummet för att borsta tänderna och sen gå och lägga sig. Somnade bums. Vaknade dock med ett ryck strax efter elva av att nån tutade utanför. Därefter ser jag blåljusen som går igång. HÄR utanför på vår lilla gata utanför stan!!!! Eftersom jag var vaken var jag ju tvungen att kika ut bakom rullgardinen (vårt sovrum ligger åt gatan). Det har då stannat en familjevan (grannens? tänkte jag) och en polisbil som alltså står med blåljus på! Nykterhetskontroll. Det var vår granne dom hade stoppat, exakt två meter från sin egen uppfart!!! Antagligen hade dom haft kontroll ute på Sockenvägen (vilket dom har med jämna mellanrum) åsså ser dom en bil som (skumt!!!) blinkar in i kvarteret (smiter från nykterhetskontrollen???) å då följer polisen efter dom in i kvarteret och TUTAR för att få som att stanna ("Här ska ingen komma undan minsann!!!). Det blev ju lite larvigt kan man ju lugnt påstå! Okej, nykterhetskontrollen gick bra (med fyra barn i bilen) och dom var fria att åka, dvs parkera på uppfarten....
Känns skönt att polisen har att göra tycker jag!!!

Och nej det blev inget träningsprogram idag! Det får bli imorgon när jag är barnfri ett par timmar på förmiddagen...om inte solne skiner för så blir det solstolen!!!

/Sussi

Inga kommentarer: