fredag 16 oktober 2009

Mulle Meck




Igår (och idag) var skolan och fritids stängt. Bägge barnen var således hemma och vi hade dessutom fint sällskap av L´s kompis M. Eftersom det var fint väder så packade vi fikaryggan med varmchoklad, schyssta bullar från bageriet och lite hembakt mjuk pepparkaka. Sen styrde vi bilen mot Järvastaden och MulleMeckparken!!! Hade aldrig varit där förut, men läst att det skulle vara en schysst lekpark. Och det var det!! Mycket dagisbarn var det där förstås! Vilken toppenpark att göra utflykter till! Som en helt vanlig park, fast i Mulle Meck-anda! Det fanns hus att springa in och upp i, flygplan att klättra på och en labyrint att utforska. Och mycket, mycket mer. Man kunde grilla korv (om man hade haft med sig grillkol och sånt). Lite dåligt med toaletter och nånstans att handla mat, men annars utan anmärkning! Jag hade inte nån lust att gå iväg med barnen själv eftersom jag inte hittar i Järvastaden, men jag tror att det finns både lite affärer och restauranger inte långt därifrån! Vi hamnade istället på McD på vägen hem och GISSA vad det var för "leksak" i Happy Mealen??? Jo, en MULLEMECK-BOK!!!!! Kunde inte varit mer passande!
Idag får vi lite sällskap av min kompis C och hennes barn E, snart 3 år och C, nydöpt och 4 månader på söndag.
Jag har ju öppet, så det är perfekt att få lite hjälp med barnen över lunchen! Sen åker vi nog till gammelmormor på en fika och sen ikväll kommer farmor och farfar hit!
/sussi

Inga kommentarer: