lördag 17 oktober 2009

Flexibel butik!

Idag har vi haft farmor och farfar här som barnvakt eftersom vi själva varit inne i stan och repat med kören. Vi har en toppenkonsert imorgon kl.18 i Engelbrektskyrkan. Det är en psalmkonsert, vilket innebär att vi sjunger gamla beprövade psalmer blandat med schyssta "väckelsesånger" som "O store Gud" och "O hur saligt att få vandra"! Kan det bli bättre?? Dessutom är vi förstärka med några killar ur Operakören samt musiker som BackaHans Eriksson och Malou Meilinek. Solosångare är Staffan Sandlund (uttalas med lite norrlandsdialekt). Jisses, DET kommer att bli bra!!! Före det så sjunger vi även på gudstjänsten kl.11 så det blir verkligen en helg i musikens tecken vill jag lova! Eftersom vi båda är med och sjunger måste vi ha backup i form av bra barnvakter och denna helg hade alltså turen kommit till farmor och farfar.
När vi hade kommit hem från repet var det dags att ta en tur i trädgården för att plocka in utemöblerna och krukorna etc. När jag som bäst höll på att plocka in krukor etc så tog jag en sväng till soptunnan för att slänga något och DÅ stod det en hel hög med människor utanför och läste på skyltarna på staketet! "Världens bästa butik" sa jag. Då frågade dom om jag hade öppet.. "Om ni vill har jag öppet" svarade jag. (För egentligen var det ju stängt). Dom nappade och kom in och tittade och jag fick lite sålt! SÅNT GILLAR JAG!!! Jag VILL att ni kollar av om jag kan öppna FAST det inte är ordinarie öppettid! Går ni förbi och är sugna på att kika in, RING mig!!! Är jag hemma så öppnar jag GÄRNA!!! Så trots mjukisbyxor och håret på skaft så fick jag vara lite i butiken idag och det är ju bara superkul!!!
Hörrni, tycker ni att det vore mysigt med lite glöggmingel kombinerat med klädinköp fram i vinter?? Ett sätt att få komma hemifrån, snacka med likasinnade, njuta av en schysst (hemmagjord förstås) glögg och kanske en goodiebag när man går hem?? Vad säger ni? Jag säger JA!!!

Kram på er!
/sussi

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter ju TOPPEN! Det vore verkligen supermysigt! :-)