fredag 3 juli 2009

Dålig bloggerska!

Jag vet, jag vet! Jag har inte bloggat på några dagar...Luften gick väl ur mig efter förra veckan när jag hade öppet så mycket. Jag har bla ägnat senaste tiden åt att röja i butiken. Packat sånt som ska till välgörenhet. Den här gången verkar det bli tre fulla Ikea-kassar, såna där stora blå.
Dom kommer att bli så himla glada på Bra Begagnat när vi kommer med kassarna, men tyvärr blir det inte förrän kanske under sensommaren. Bra Begagnat har sommarstängt och mina svärföräldrar är i sommarstugan och kan inte heller ta emot alla kassar!
Den här veckan var ganska hektisk på jobbet också, så man har inte hunnit så himla mycket annat....eller förresten nu ljög jag lite! Jag och maken var barnfria i tisdags kväll/natt så gissa vad VI gjorde då?? Först gick vi på stan en sväng (utan gnällande ungar runt benen), sen promenerade vi igenom Gamla Stan för att hitta nåt bra ställe att äta middag på. Vi hamnade på hotell Rival vid Mariatorget, supergod mat! Sen när vi hade ätit klart var vi så himla trötta och orkade inte åka hem så vi tog helt enkelt in på hotellet för natten!!! Nä, det var inte SÅ spontant som det låter! Det var faktiskt planerat! Vi firade vår 10-åriga förlovningsdag tre dagar i efterskott. Kändes lite skumt att bo på hotell en halvmil hemifrån och sen efter en suverän hotellfrukost hasta ner i tunnelbanan för att åka till jobbet!!! Men jag kan VARMT rekommendera att göra såna här små utflykter på tu man hand, det är verkligen inte det sämsta för att hålla en bra vuxenrelation vid liv!!! Och det är ju vansinnigt viktigt för att sen kunna vara en fantastisk moder...eehh...
I onsdags kväll stack vi iväg till Iittala-butiken i Gustavsberg, men kom bara hem med fyra kompletterande dricksglas och en pizza att dela på innan barnen stormade in hemma igen!
Igårkväll var jag iväg på lite tjejträff. Vi hamnade på Mosebacke, där jag av nån anledning faktiskt inte varit förut. Kan rekommenderas, speciellt med tanke på att det faktiskt gick att boka bord på uteserveringen! Det var KNÖKfullt med folk när vi gick vid halvtio, men så var det ju också ett superväder!!
Idag har jag och grabbarna lite ärenden att göra, med tanke på stundande födelsedagskalas i helgen. Jag tänkte fylla 28 igen!!
Men vad hände nu....vem släckte lampan??? Är det oväder på gång??? Känns som att det ska börja regna närsomhelst!!
Och VAR håller målaren hus??? Han skulle ju komma idag och tapetsera!! Nu är klockan snart halvtio och han har fortfarande inte kommit!
Jag har gjort några kompletterande inköp till gästrummet, ska lägga ut bilder på det sen...maken kommer att bli tokig!!!

/Sussi

Inga kommentarer: