tisdag 21 juli 2009

Nakna fötter


Här sitter mina små gryn och kollar in några klipp på Youtube. Jag fattar ingenting av Youtube, men mina små har fattat galoppen. Dom kollar "Lego Star Wars". Folk lägger in egna filmer som dom gjort med hjälp av en videokamera och en massa legogubbar...fascinerande!!!
Håller som bäst på att packa inför nästa lilla semestertripp, vart får ni veta sen! Under denna tripp ska jag ta och bestämma mig för vilket datum jag tänker slå upp portarna till Kajulen i höst. Jag tänker även ta mig en funderare på vilka öppettider som passar er kunder bäst. Jag kommer fortsätta ha öppet torsdag, fredag och varannan lördag, men kanske med lite andra tider. Jag har ju fört lite statistik i vår över när ni kunder kommer in i butiken, så jag får väl ta och analysera det nu tillsammans med min konsult. Kommer "som vanligt" troligtvis att smygöppna för er som vill lämna in kläder. Om ni känner att det rycker i "inlämningsarmen" så är ni självklart välkomna att ringa mig närsomhelst så kan vi nog komma överens om en dag när det passar oss båda redan nu under semestern.
Jag har en fantastisk bild på mina tre grabbar som jag gärna skulle lägga ut, men eftersom jag lovat mig själv (och min familj) att inte exponera dom på bloggen så låter jag bli!
Men dom ligger på rad i sängen i sommarstugan och TOKsover!! Bara jag var uppe och som tur var så låg kameran framme för en gångs skull så att jag kunde föreviga ögonblicket!
Idag var hela familjen inne på stan. Vi lekte turister och hoppade av i Gamla Stan och promenerade Västerlånggatan fram. Kollade in slottet litegrann också! Sen hamnade vi lite på rean i Gallerian och det blev faktiskt tre plagg (Bondelid) till mig och två till Pelle. Det var halva priset så det blev billigt! Sen kollade vi vaktparaden (en slump...) och tog en lunch på Vapiano. Det var supergott som vanligt. Sen blev det lite bokaffärer, killarna skulle få välja varsin bok att ta med på resan. Dom valde nr 1 och 2 ur "LasseMajas Detektivbyrå-serien". (Ja, alltså den stora i familjen valde ju förstås nåt annat...från SF-butiken i Gamla Stan)
När vi sen satt på tunnelbanan hem så frågade stora L vilken sida vattnet var på (han ville sitta på den sidan) och jag mumlade nåt otydligt till svar, men sa att den HÄR sidan är dagis på...
När vi så kommer till Gamla Stans station så reser sig en dam som ska gå av och säger: "Nu en liten bit fram här kommer det vatten och det är på BÅDA sidorna. Mälaren på den ena och Saltsjön på den andra!" P och jag tittade på varandra och hade svårt att hålla oss för skratt...Stod det STÄMPLAT turist i pannan på oss?? Hade lust att hojta till tanten att den här stan minsann var vår och att vi BOR här och inte ALLS är några turister! Men P påpekade att det ju faktiskt var ganska gulligt av henne att berätta detta för oss. Hon måste ha missat bara när jag sa till stora L vilken sida VÅRT dagis låg på!!!!
Det kändes ungefär som när jag bokade rum på Rival för några veckor sen och dom frågade om vi hittade dit! Ja, sa jag, vi bor typ en halvmil därifrån!! (Men vi är för slöa för att ta oss hem efter en kväll på stan...)
hej å hå så länge
/Sussi

Inga kommentarer: