lördag 4 juli 2009

Det är ROSA!!!

Målaren kom...och nu är det R-O-S-A, och inte sån här mesrosa utan herregud-så-rosa!!!!
Kolla bara:



Helt ärligt höll jag på att få en chock igår när jag kom hem efter vår "ärende-runda". Målaren hade bara ett par våder kvar och rummet fullkomligt SIGNALERADE rosa!! Det var nästan så jag ångrade mig! Det var ju tur att maken var i Paris och kom hem när mörkret lagt sig så han att han fick vänja sig successivt. Men efter att ha burit ner gästsängen, ställt in lite vita möbler och satt upp en vit rullgardin och lampa så känns det helt okej!
Jag var ju tvungen att ropa in vår lilla tjejgranne för att få ett litet "det-är-helt-okej" från nån som begriper sig på det här med rosa och jag tror att hon tyckte det var fint...
Det ska till lite andra möbler också vad det lider, men jag ska se vad jag kan hitta på loppisar i sommar. Tänkte mig ett slagbord (ett sånt som bara blir typ 20 cm djupt ihopfällt) så att jag kan sitta härinne och sy. Känns som rätt rum för lite skrädderi!
Om ett par timmar kommer det en massa folk hit av nån anledning och ska käka mat, dricka rosé och äta tårta. Har förberett det mesta och tänkte mig hinna med en promenad, men killarna i familjen har inte kommit hem än...Och nu när jag tänkter efter så undrar jag varför jag väntar på det...Barnen är ju med i bilen så jag behöver ju inte vara hemma och passa nån...Snacka om att man är van att ha barnen hemma! Det är ju bara för mig att låsa och dra...
Tjing,
Sussi

Inga kommentarer: