måndag 9 februari 2009

Walk a mile in my shoes (eller tio sådär)

Dom här kompisarna:









har följt mig på mina promenader genom Enskede med omnejd, utdelandes dom här:












Här följer ett litet räkneexempel: I snitt delar man ut 200 st/timme. Man snittar (slött räknat) 5 km/timme. Jag har delat ut 4.000 st (+-100). Det borde innebära 20 timmars jobb = ungefär 10 tillryggalagda MIL. Jag har delat ut till ALLA Enskedes villor. Mitt huvud har guppat förbi på gatorna från Globen i norr till Gubbängen i söder. Från Enskede Värdshus i väster till (i princip) Bagarmossen i öster. Det ni!!

Det känns i fötterna kan jag säga. Jag har varit ute i 15 minusgrader och snöslask och (som idag när jag blev klar med de 160 sista) faktiskt solsken!

Jag har sett de mest otroliga brevlådor. Ibland som en springa i husväggen (aj, det gör ont i fingrarna och HUR kommer morgontidningen in??) och ibland banne mig helt osynliga! Jag tycker att Posten borde göra en arbetsmiljörond som en förmån till sina brevbärare. Hur står dom UT? Nä, fram för bättre brevlådor!!

MEN NU ÄR JAG KLAR!!!!!!!!!!!!!!!! HIPP HURRA!!!!

Tycker att jag gjort mig förtjänt av en liten miniresa till helgen, innan jag slår upp portarna till min alldeles egna lilla butik! Har inte riktigt fattat det än, men det är bara att gå ner i butiken och titta på alla fina kläder ni lämnat in så börjar polletten trilla ner!! Jag ser VERKLIGEN fram emot att få öppna och börja SÄLJA alla fina kläder.

Allt för nu,

Sussi







Inga kommentarer: