tisdag 24 februari 2009

Grattis!

Som den rojalist jag är så vill jag börja detta inlägg med att säga: GRATTIS till kronprinsessan Victoria och (herr, som kungen sa) Daniel Westling!!! Det var väl på tiden kan man tycka, eller??
Ni är välkomna om hundra år när ni fått ert första barn! Jag skulle känna mig hedrad om Kajulen blev kunglig hovleverantör! Vilket ju aldrig kommer att inträffa antar jag!!

Igår kväll hade jag några tjejkompisar över på lite middag och inspektion av butiken. Jag ville att dom skulle granska den med kritiska ögon och säga till om jag skulle ändra på något. Men dom verkade tycka allt var bra! Vissa kläder tyckte dom faktiskt till och med var lite VÄL billiga, men kunde man ju snabbt ändra på, haha!

Dom HANDLADE också! Det tackar vi för. Det var ju bra att kunna öva på att skriva kvitton och föra in beloppen på kundkorten och sådär! Fick även öva på att lägga kläderna i mina fina kassar, men det var ju som ni förstår inga större problem...

Idag har det varit lite halabaloo i familjen Blom. Lite hit och dit till förskola/skola med glömda termobyxor och sådär på morgonen. Sen på eftermiddagen var det fika på lilla K´s förskola och sen direkt vidare till vårdcentralen för den sista av tre sprutor mot hepatit A+B (tror jag).
Stora L grät när han fick sprutan och då började lilla K gråta för att det snart var HANS tur!
Men allt gick bra och dom fick två klistermärken var och nu är allt frid och fröjd. Det verkar som att dom redan glömt alltihop.

Imorgon ska dom få lite sportlov eftersom deras mormor ska ta hand om dom hela dagen, liksom på fredag när jag ska TOKfixa inför lördagen! Egentligen är det väl inte så mycket som ska ordnas, men jag måste sätta upp skylten, skotta snö från taket (hur ska det gå till?) samt blåsa upp 100 ballonger. Plus lite annat smått och gott!
Jag ser verkligen framemot att äntligen få öppna butiken och jag är SÅ nyfiken på hur den kommer att tas emot av er, kära kunder. Jag hoppas ni ska komma hit och finna en riktigt trevlig butik med ett schysst utbud av BRA begagnade barnkläder och skor!
Och om ni gillar det jag gör så är ni jättegulliga om ni dels rekommenderar mig till alla ni känner och dels går in på en sajt som heter: reco.se och skriver ett omdöme om Kajulen!
Då skulle jag bli jätteglad!

VÄLKOMNA PÅ INVIGNINGEN PÅ LÖRDAG MELLAN 13-16!!!

Allt för denna gång,
Sussi

Inga kommentarer: