fredag 1 maj 2009

Solen

Solen är väl fantastisk ändå! Varje år blir man lika förvånad över vilken effekt den har på oss människor. Man blir liksom lite...mjuk. Är det för att solen värmer både våra frusna själar och vår stela kropp?? Jag vet inte, men den är fin! Imorse var jag ute och gick vid sju ungefär. Det var bara några plusgrader ute men det gjorde inget eftersom solen värmde ÄNDÅ så pass tidigt på morgonen! Det var superskönt och jag kan rekommendera alla att ta en morgonpromenad när ingen annan är vaken (om man har möjlighet och nån som passar kidsen förstås)!
Man möter allehanda sömniga människor i morgonrock (i bästa fall...) som är ute och hämtar in tidningen från brevlådan. Inte imorse dock eftersom det inte kom nån tidning.
Efter min promenad var det dags för frukost med övriga familjen. Sen blev det en stund i den tidiga morgonsolen, halvliggande i solstolen medan P var ute och sprang. (Låter inte vi som en jättehurtig familj nu...???) Sen tog jag cykeln (hurtigt!) till Svedmyra och köpte lite blommor. Det var dags att byta ut påskliljorna som stått utanför butiksdörren. Jag föll för trycket och köpte penseér iallafall. Jag HOPPAS att rådjuren inte hittar garagenedfarten. Det visar sig väl imorgon. När jag satt utanför en stund så smög dom runt uppe i skogsbrynet..
Nu stänger jag butiken om tio minuter, men öppnar igen om nitton timmar, dvs kl 10 imorgon bitti. Under dessa nitton timmar tänkte jag hinna med att sitta en stund i solen, göra egen müsli, bli bjuden på middag hos ett par kompisar, sova åtminstone åtta timmar, ta en morgonpromenad, äta frukost och dricka en latte!!! Inga problem!

Vi ses väl!

Kram
/Sussi

Inga kommentarer: