lördag 30 maj 2009

Nästa vecka!

På torsdag, 4/6, kommer jag att öppna en timme senare än vanligt, dvs kl.17.
Detta för att det är avslutningsfika på lilla K´s förskola, och det får man ju inte missa!!!
Barnen går ju först, det har ni ju förstått! Jag stänger som vanligt kl.20. Nu har jag öppet i fyra veckor till innan jag slår igen dörren för sommaren. Sista veckan kommer jag nog att ha öppet lite mer än vanligt, men det återkommer jag till senare.
På fredag åker familjen ner till Norrköping för att bo på hotell, äta god middag på Bomullsfabriken, äta god hotellfrukost för att sen åka vidare till Kolmården på lördag!!
Vi tänkte tillbringa dagen tillsammans med delfiner, lejon samt lille nyfödde Echo (lillebror till gorillan Enzo). Om jag inte minns fel så var vi på plats även den sommaren som Enzo föddes och det måste isåfall vara två år sen. Vi var även på Kolmården den sommaren när lilla K knappt var ett år. Våra barn har haft en tendens till att vakna TIDIGT sommaren innan dom fyllde ett år.
Denna gång var det alltså lilla K´s tur. Inklämda i ett PYTTElitet hotellrum med lilla K i resesäng och stora L mellan oss så var man tvungen att kliva upp redan vid halvfemrycket.
Eftersom vi bodde på Vildmarkshotellet två nätter så föll det sig naturligt att vi tog en morgon var. Min morgon var väl typ likadan som P´s morgon, med undantaget att när jag vankade av och an i hotellobbyn så kom det en annan mamma med sina två (morgonpigga) barn och hojtade åt mig: "Kaffe, kan man få KAFFE här nånstans??". "Nä det tror jag inte" svarade jag.... Sen suckade vi tillsammans högt och ljudligt inför nattportiern (ja, för vanligt folk var det ju NATT) att det var skamligt att man inte kunde få sig en kaffe och att det verkligen var BEDRÖVLIGT att lekrummet inte öppnade förrän kl.8!!!!!!!!!!!!!! Att det var vi som hade onormala barn tänkte vi inte på! Som tur var hade vi iallafall med oss en liten resevattenkokare så att man kunde göra välling på rummet!
Nu är vi luttrade och: 1) vi sover inte på det DYRA och PYTTE-SMÅ-RUMMIGA Vildmarkshotellet och 2) vi har barn som sover åtminstone till kl.6!!!! Jippi!!!!!!
Ska bli mysigt med en minisemester så här innan den riktiga semestern tar vid!

Kram till er alla. Hoppas ni inte bränt er allt för mycket i helgen!
Imorgon är det Sommarkonsert som gäller! Jag har två friplåtar till Engelbrektskyrkan kl.18. Vill ni ha dom kan ni slå mig en pling på 070-5412091. Om jag inte svarar så beror det på att jag även sjunger på gudstjänsten imorgon.
Schemat för morgondagen är som följer: Alla killar i familjen samlas på IP kl.8.30 (fotbollsturnering, lilla K är publik när brorsan spelar). Jag ska vara i kyrkan 9.15, hemma igen vid 13. P och jag tillbaka i kyrkan till kl.15. Sen kommer barnen med mormor och lyssnar på konserten kl.18. DEN KOMMER ATT VARA JÄTTEMYSIG!!!! Alla barnkörer är med och sjunger in sommaren tillsammans med oss i vuxenkören!

/sussi

Inga kommentarer: