lördag 23 maj 2009

Bloggstiltje

Jag vet att det är dåligt med inlägg just nu! Vi är uppe i sommarstugan och öppnar upp, vädrar ut och funderar på vad nästa projekt ska bli! Projektet för denna helg fick bli att vända på sängen! VARFÖR har vi inte gjort det tidigare? Vi fick 40cm mer golvyta där vi behöver det som mest och ändå blev det inte trångt förbi lofttrappen. Sen funderade vi på hur vi ska göra för att få mer förvaring, för som det är nu så ligger/hänger det kläder ÖVERALLT!!!! Vi måste helt klart ha fler krokar!! Sen blev vi lite sugna på att ha två (små) fåtöljer i rummet. Skulle vara skönt att ha när man nattar barnen på kvällen. Kunna sitta kvar och läsa en bok utan att för den skull behöva ligga i sängen (med risk för att somna...). Ringde på ett par fåtöljer på Blocket som fanns häruppe, men dom var tyvärr precis sålda!! Då kollade jag vad Ikea hade att erbjuda... Det är ju ganska praktiskt att frakta upp platta paket, eftersom närmsta Ikea ligger 15 mil härifrån. Vi måste alltså ha med oss grejerna hemifrån redan! Och jag hittade en fåtölj som skulle passa perfekt i vår stuga (som heter Pellebo), nämligen en som hette Pello!!! Var inte det bra??

Har tagit en massa bilder härifrån sommarstugan, men jag glömde kamerasladden hemma så jag får lägga ut bilderna imorgon när vi kommer hem istället! Då ska ni få se paradiset (om man bortser från att det ligger inklämt mellan E4:an och blivande Bottniabanan). När dom provkör Bottniabanan nu så låter det som att en helikopter håller på att landa på tomten!!

Hörs
/sussi

Inga kommentarer: