måndag 11 maj 2009

Bomb???

Så här ser det ut när fru Blom fått härja en kvart inne i blivande gästrummet...Och det ser likadant ut till höger utanför bild....
Var borta på Måleributiken en kortis idag och kollade in lite tapeter. Kollade också in en uppfinning (det är inte ny, jag vet det!) som typ kallas "renoveringstapet". DEN tror jag att jag ska använda istället för att bredspackla och slipa så att man får slipdamm i näsborrarna!
Anlitar man en riktig målare så SKRIKER dom om man nämner ordet renoveringstapet, så jag får väl helt enkelt göra det själv! Lite klurigt och TUNGT tydligen, men jag såg en provbit där dom hade klämt upp den över en ganska grov fiskbenstapet, typ vävtapet ni vet och JISSES vad BRA det verkade bli!
Sån får det bli!!! Ska bara bestämma tapet också, men det lutar åt en likadan som grabbarna fick i sina rum, men en....rosa!
Allt för nu!
/Sussi

Inga kommentarer: