torsdag 6 augusti 2009

Jag vet....

....att jag varit en dålig bloggare de senaste dagarna, men det är så HIMLA mycket som ska fixas de här sista dagarna av P´s semester!! Vi håller tex på att måla om garderoberna inne i killarnas lekrum. Både inuti (fd mintgrönt...) och på dörrarna. Sen blev det en sväng till Ikea för att köpa knoppar. Efter bara några timmar så hittade jag en påse i min hylla som innehöll...knoppar!!! Jag hade varit så duktig och sparat alla våra gamla köksknoppar inför ett eventuellt byte på alla våra garderober! Tror ni att jag kom på ihåg det? Som tur är så har jag iallafall inte öppnat förpackningarna som jag köpte igår, så de går ju att lämna tillbaka!
Sen är det ju en liten kille som fyller år imorgon...Tänk att vid den här tiden (kl.21 den 6/8) för fem år sedan så kunde jag aldrig DRÖMMA om att jag imorgon skulle bli mamma igen!
Lilla K var planerad till den 9/8 och eftersom jag inte hade några känningar av en förestående förlossning överhuvudtaget så trodde jag nog att jag skulle gå över tiden. Lilla K´s blivande syssling skulle förlösas med kejsarsnitt den 9:e och jag kommer ihåg att jag var lite sur över att dom skulle hinna före oss, haha så fel jag hade! Kommer ihåg att jag var ute vid glassbilen "ikväll" och en granne frågade om det var dags snart. Ja, på måndag är det tänkt, men det blir nog inte så...Haha igen, så fel jag hade!!
Vaknade på morgonen den 7:e vid sextiden och gick upp på toa. Då gick vattnet (lite lagom och HELT utan förvarning). Gick tillbaka till sängen och sa till P att jag skulle gå ner och ta en kopp te men att dom kunde ligga kvar och sova. Tyvärr vaknade stora L ändå.
Vid sju har jag för mig att jag tyckte det hade kommit så mycket vatten att det var dags att ringa mormor. Sa till henne att hon kunde komma, men att det inte var någon brådska.
Ringde BB och rådfrågade lite och dom tyckte jag kunde vänta lite till. Mormor kom och tog L med sig hem. Vi tog en promenad för att försöka sätta igång det hela, hade fortfarande inga värkar. Började klippa gräset (vi har en handjagare) för att försöka få till lite värkar och det hjälpte väl litegrann. Telefonen ringde och jag satte mig ner och svarade, varvid "värkarna" avtog. Min kompis frågade om det inte var dags snart och jag kunde ju glädjande nog svara: Jo, idag!!!
Vid tio ringde jag BB igen och då tyckte som att jag skulle komma in på en undersökning, men att jag fick räkna med att åka hem igen (precis som förra gången). Satte oss i bilen och körde mot BB Sthlm. På Centralbron kom första riktiga värken. Kom in till BB kl.10.50. Etablerade värkar från kl.11. Började krysta 13.00 och 13.24 var han ute. Mer detaljer än så behövs väl inte???
Hade den ENORMA turen och slumpen att få samma barnmorska som förra gången. Hon jobbade halvtid och i princip aldrig nätter (L är född på ett nattpass med åtta minuters marginal innan hon gick av) eller helger (K är född på en lördag med sex minuters marginal innan hon gick av). ÄR inte det märkligt???
För er som tror att jag är sån superkvinna som kommer ihåg allt detta, så kan jag ju erkänna att jag sitter med förlossningsjournalen framför mig...Med en liten, liten nostalgisk tår i ena ögonvrån...
Jag ÄLSKADE att föda barn!!!
Fortsättning följer antagligen imorgon...Gonatt!

/S

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmmmm mysigt!!! Hälsa den STORA killen! Krams Marie