tisdag 25 augusti 2009

Dagens aha-upplevelse

Jag vet, jag har bott i Stockholm i hela mitt liv... Under tolv år dessutom mitt i innerstan...
MEN, jag har tydligen missat nåt! Jag var i stan idag och blev lite sugen på en schysst glass. Hade gjort en grej som jag tyckte förtjänade en belöning...
Gick förbi en glasskiosk i Kungsan, men jag BETALAR inte 35:- för två kulor glass. Vandrade vidare och kom på att jag ju kunde köpa glass på det där italienska haket mesamma innanför dörrarna i Gallerian. Där har jag faktiskt aldrig köpt glass förut trots att jag antagligen passerat stället hundratals gånger genom åren. Och nu undrar jag varför jag aldrig köpt glass DÄR...
MAKALÖST god glass. Jag tog EN kula (som kostade 25:-...där försvann mitt ekonomiska sinne), men VILKEN kula. Smaken var choklad/hasselnöt och den var himmelsk.
Imorgon ska jag återigen göra en grej som antagligen (tycker jag) kräver en belöning. Jag kommer dessutom befinna mig i närområdet av glassen....Så nu är helt enkelt bara den stora frågan...vilken smak det blir imorgon!!!
Har ni inte varit där, så gå GENAST dit i helgen! MUMS!
Dom heter Montis och ligger mittemot BR. Kolla: montis.gastrogate.com.
Dom söker nya lokaler såg jag å hemsidan. Funderar allvarligt på att upplåta ena våningen i huset! Kan man ha butik kan man väl ha glassfabrik???

/Sussi

1 kommentar:

Christina sa...

Grattis, du har hittat stans bästa glass. Mina favoriter är White Kiss (vit choklad och hasselnötter) samt Lello (kokos och vit choklad). Prova gärna! Kläderna i min garderob har tyvärr krympt under sommaren så just nu får jag inte äta glass....
//CW