tisdag 1 september 2009

Bloggstiltje

Jag vet att jag varit dålig på att blogga de senaste dagarna, men just nu har jag fullt upp med att förbereda inför lördagens begivenheter! Ni har väl inte missat att jag kommer att befinna mig nånstans i området kring Triangelparken/Gungan/Stockholmsv/Handelsv på lördag mellan kl 11-16. Jag har ännu inte fått min exakta plats, men jag återkommer när jag vet det! Jag kommer att ha med mig en hel del kläder, men självfallet bara en bråkdel av vad jag har i butiken!!! Med anledning av detta jippo så har jag extraöppet i butiken på söndag mellan 12-15.
Så jag står nu hemma och viker och river reklamblad så det dammar i hela köket! Men nu är dom klara, 500 st blev det. Sen ska jag göra iordning som en "presentationspärm" också där jag beskriver mig, Kajulen och allt som händer runt oss två!!!
Åsså måste jag ju välja ut vilka kläder jag ska ha med mig dit bort också! Och DET är inte det lättaste! Men det får väl bli ett brett urval så ni får en uppfattning om hur det "ser ut" i butiken.
Kom bort och snacka med mig, jag har ju några timmar att slå ihjäl! Ett litet extraerbjudande kommer det också att finnas....

Nu till det VERKLIGT stora problemet!!! Man ska ha blå duk på sitt bord...okej DET var ju inga problem! Sen ska man gärna ha tidstypiska kläder på sig...???!!! Ja, inte vet jag hur man såg ut 1909, men vad jag vet så hänger inget passande i MIN garderob direkt...Men kanske i DIN???
Har du nån fräck (?) klänning anno 1909 att låna ut?? Gärna med tillhörande förkläde eller nåt. Maila mig isåfall så kan jag i smyg sen berätta min storlek... Måste kunna hämtas senast fredag kväll för provning. Jag lovar heller inte att jag garanterat kommer att ha kläderna på mig...jag kan ju få kalla fötter på lördag morgon....
Sen har vi ju det där med vädret. Jag HAR beställt strålande sol och 20 grader varmt...återstår att se om det blir det! Blir det regn får jag iallafall låna grannens parasoll, tack för det!

Tjing tjing
/Sussi

Inga kommentarer: