torsdag 17 september 2009

Jag stryker å stryker...

Snart börjar det nog pysa ånga ut genom mina öron också! Jag stryker så svetten lackar och hänger kläder i långa rader!! Insåg häromdagen att det nog bara var att bita i det sura äpplet och åka och köpa (DYRA!!!) byxgalgar. Kollade in på galgaffärens hemsida vad dom kostade...5,60 STYCK!!!! Ex moms. Men, men vad gör man?? Vill få fint i butiken och hänga upp alla brallor snyggt också! Tänkte att jag väl åker och köper iallafall 50 stycken då! Mina allra första galgar köpte jag till butiken redan långt innan jag börjat inreda den...Hittade nämligen 500 begagnade galgar på Blocket för 1:-/st (ni förstår att det var rena fyndet).
Tänkte att jag kan ju KOLLA på Blocket och se om det är nån nisse som hade lite byxgalgar att sälja och TÄNK det var det, för endast 2 spänn styck!!! Just denna kväll när jag bestämt mig för att bli lite fattig genom att köpa nya, dyra galgar!!! Ringde genast upp Gurra (ja, han hette så) och frågade om dom var kvar (svar:ja), hur många han hade (svar:jag har många) och om vi kunde hämta dom senare på kvällen (svar:det går väl bra). "Jamen, hur många HAR du då" frågade jag igen (svar: FEMTUSEN). Jaha, ja sa jag...Är det okej om jag tar tvåhundra, jag har bara en pyttepytte(nåja) butik. (Svar: Skaru ha kvitto blire 2,50, sajante de???) Aldrig i livet att jag skulle åka ut till ett skumt lager i Slagsta Industriområde en tisdagkväll klockan åtta och möta Gurra och göra upp denna konstiga affär (200 galgar, tack) alldeles mol allena. Nä, jag ringde maken som satt i taxi på väg hem från Paris (ja, alltså han FLÖG från Paris, men tog taxi från Arlanda...om ni inte hajjade det) och sa till honom att han måste åka till Slagsta senare på kvällen. Han blev jätteglad.
Men nu står det två gigantiska sopsäckar i butiken fyllda med 200 galgar (okej, det var inte bästa kvalitet, men vad kan man förvänta sig för 2 spänn??). P fick räkna dom själv och sen kontrollräknade Gurra dom också (vad hade en mer eller mindre gjort när man har FEMTUSEN???).
Jag undrar faktiskt hur många galgar jag har i butiken just nu...??? Kanske kunde vi ha en tävling, det är ju så poppis på alla bloggar nuförtiden!!! Ni gissar antalet och den som gissar rätt (inte bara närmast) vinner en Spahelg i mitt badrum helgen före jul.

Imorgon är det öppet som vanligt och direkt efter stängning susar jag iväg och hämtar barnen för vidare färd till Örebro. Jag tror att mer eller mindre hela BraBegagnats personalstyrka (ja, åtminstone två av dom) står i givakt när vi kommer med detta enorma lass barnkläder. Ska bli kul att lämna över! Barnen är nog gladast av alla för att vi lämnar över alla kläder nu! Då får dom nämligen tillbaka sitt badkar!!! Hela badrummet i källaren (där badkaret är) har ju varit belamrat bra länge nu med grejer som ska med i släpet!

Goderafton!
/Sussi

Inga kommentarer: