lördag 5 september 2009

Vilken dag!!!


Jisses vilken dag det varit! Kom till Gungan strax efter tio och redan DÅ var det fullt ös! Alla höll på att sätta upp sina bord och pryttlar och you-name-it! Jag riggade iordning mitt på nolltid eftersom jag generalrepat hemma i källaren igår kväll (är det NÅN som är förvånad???). Alla kläder hade jag förstås iordning i storlek så det var bara att hänga upp. Med facit i hand hade jag kunnat haft en stång till med kläder, men jag hde ju ingen ANING om hur allting fungerade. Igårkväll vågade jag inte titta på nån väderprognos eftersom jag inte ville veta om det skulle bli regn eller inte! Och så vaknar man (av ett strömavbrott) strax efter fem imorse och det är KLARBLÅ himmel!!! Gud hör bön, det är en sak som är säker! Behövde alltså INTE låna grannens parasoll.
Hade ju fått en super-opti-mopsis-toppen-pang-fenomenaliskt (Mary Poppins..) bra plats! Exakt mittemot bageriets ingång(vilken ljuuuvlig bulldoft) och mitt i solen!!! Trevlig granne vid sidan av (köpte ett par skridskor och ett par gummistövlar av henne), vad mer kan man begära? Redan vid elvatiden var det KNÖKfullt med folk som gick av och an längs Gungans väg. Många av mina trogna kunder och kära grannar kom förbi och sa hej! TACK ALLA NI FÖR ATT NI FÖRGYLLDE MIN DAG!!!!
Sålde jättebra av mina medtagna kläder, helt klart dagskasserekord! KUUUUL!!!!!
Imorgon är en annan dag och då har jag ju faktiskt ÖPPET mellan 12-15. Kom GÄRNA förbi då!
Klockan 17 är det så dags för omgång 2 av Första Hjälpenkursen! Så det blir helt klart en intensiv, men rolig, dag imorgon också! Blir väl inte så mycket kvalitetstid med barnen denna helg, men det får jag ta igen nästa helg för då har jag ju "bara" öppet på lördag!
Nu ska jag lägga fötterna högt en stund för att sen prick kl åtta gå över till grannen och kolla på Sommarkrysset. Vår TV är nämligen upptagen av annat program...det hade nåt med sport att göra....
Jo, föresten...grävde djupt i garderoben och hittade den snygga klänningen jag har på mig på bilden! Den var väl ganska "tidsenlig"? Ett par schyssta kängor på det så var saken biff liksom! Försökte få på maken skjorta och hög hatt, men han ville inte.... Det kom faktiskt fram en tjej till mig och sa att hon hade en likadan klänning, fast beige, som min! Hon hade köpt den på Laura Ashley i London för en massa år sen...Tänka sig, det hade ju jag också gjort! 1992 närmare bestämt! En annan tid, ett annat liv....

Kram på er och tack för att ni finns!!!


/Sussi

Inga kommentarer: