torsdag 19 mars 2009

Snöstorm och solsken

Imorse var jag ute och gick vid halvsju och då var det begynnande solsken! Kändes fantastiskt att det nästan kändes som att solen värmde så dags på morgonen!
Var i personalmatsalen och åt en snabb lunch på dan och sen hämtade jag mina solbrillor för jag skulle ta min dagliga lunchpromenad. Jag hann bara några hundra meter innan solen gick i moln och det blev värsta snöstormen! Kunde väl ha varit okej om man gått och strukit sig längs en husvägg i innerstan, men jag befann mig MITT på Gärdet, MITT på detta enorma öppna landskap!! Alla som har gått där nån gång när det blåser vet hur HEMSKT det är! Man står verkligen mitt ute i ingenting och det är inte lä nånstans. DÅ är det kallt!
Men sen kom solen tillbaka med råge och när jag skriver detta är klockan knappt halvsju och det är faktiskt inte RIKTIGT mörkt ute än!
Butiken är öppen just nu och det är den även imorgon 10-14 samt på lördag 10-14.
Kom och lägg rabarber på alla finfina vårjackor, söta klänningar och allt annat som finns i butiken!

Gummistövlar och galonisar kommer antagligen gå som smör nu, så har ni gamla avlagda hemma så kom hit med dom så får dom nytt liv hemma hos någon annan!

VÄLKOMNA!

/Sussi

Inga kommentarer: