fredag 6 mars 2009

Inlämning

Tänkte bara förtydliga vad som gäller vid inlämning av kläder! Allt ska förstås vara helt, rent, inte nopprigt eller omodernt. Det behöver inte vara struket, men om det är det så blir jag förstås glad. Jag går oftast inte igenom kläderna direkt när du lämnar in dom utan senare i lugn och ro. Detta för att man oftast inte upptäcker ev fläckar eller hål förrän man stryker plaggen.
Eftersom jag inte har någon möjlighet att lämna igen de utsorterade plaggen till dig som kund så ber jag dig titta igenom kläderna en extra (noggrann) gång innan du lämnar in dom. Allt som jag sorterar ut av en eller annan anledning går till välgörande ändamål, så kläderna går ju inte "förlorade". Jag vet att Bra Begagnat i Örebro blir jätteglada över dessa kläder, så se det som att du gör en oerhört uppskattad god gärning!
Vi planerar en resa till Örebro sista helgen i mars och då ska alla kläder som jag sorterat ut sen nyår lämnas iväg. Tänkte försöka vara lite högtidlig då och ta lite kort så att ni ser att kläderna verkligen hamnar där dom ska!

Beträffande storlekar så är det ju så att jag tar emot alla kläder/skor oavsett märke,
i stl 50-128 cl. Större än 128 cl så tar jag endast emot märkeskläder.
Just nu lider jag lite brist på kläder i stl 110 cl och större, så ni som har lite större barn; rensa garderoberna och kom hit, jag tar tacksamt emot.

Det som också efterfrågas är överdragsbyxor ("lekbyxor") samt galonisar i alla storlekar.
Nu börjar ju snart säsongen för gummistövlar, både fodrade och ofodrade, så kolla förrådet och kom hit med barnens avlagda!

Hoppas ni har förståelse för att jag är lite petig när det gäller fläckar, slitet etc, men det är för ert eget bästa. Jag vill att kläderna/skorna ni lämnar in ska bli sålda, så att ni som kunder känner att ni får litegrann för grejerna. Därför håller jag också mycket humana priser. Jag tror att det känns roligare att som "handlande" kund se att det "rör sig lite" på galgarna, att det känns att det kommer in nytt titt som tätt.

Allt för denna gång! Nu ser jag framemot att ha lördagsöppet imorgon. Hoppas det blir fint väder så att ni kan ta en sväng förbi här när ni tar en promenad i solen kanske! Adressen är Kantarellvägen 14. Öppet mellan 10-14!

Kram,
Sussi

Inga kommentarer: