söndag 29 mars 2009

Hemma igen!

Så var vi hemma igen från vår "Välgörenhetsresa" till Örebro. Så här såg bilen ut när vi lämnade Kantarellvägen (exklusive vår egen packning):

Allt detta är kläder som ska vidare till välgörenhet!

Igår åkte vi så över till Bra Begagnat i Örebro där mina gulliga svärföräldrar (ja, jag vet att dom läser min blogg...men jag menar det!!) arbetar ideellt. Så här ser entrén ut:

Som bilden antyder så är det Secondhand-försäljning som bedrivs här. Pengarna som man får in (och det är MYCKET) skänks vidare till allehanda välgörenhet.
MEN; kläderna som Kajulen skänker vidare säljs INTE utan går DIREKT till behövande barn i andra länder. Säljs det inte i Enskede så ska det inte säljas i Örebro, utan gå vidare direkt till alla barn som inte har några kläder själva!

Här tar damerna på Bra Begagnat emot mina skänkta kläder (dom blev SÅ glada!!):


När vi kom hem idag var det bara att börja röja i killarnas bägge rum, för imorgon kommer det en flink målare och snickare som ska se till att få fason på deras rum. Nya tapeter är inhandlade och det blir nog ett nytt tak också. Så nu ser det ut som värsta bombnedslaget här eftersom alla prylar var tvungna att ta vägen nånstans. Här kommer lite bilder på röran (alla som känner mig vet att "röran" alltid är en sanning med modifikation...jag har alltid en viss ordning i röran...):

Förresten; i PÅSKVECKAN tänkte jag har öppet som följer:
TISDAG 7/4 kl. 16-20
LÅNGFREDAG kl. 12-15
Skärtorsdag håller jag stängt (har lite andra planer...kvastrelaterat...) och lördagen är det ordinarie "stängtlördag"!
Kram
/Sussi



Inga kommentarer: