torsdag 12 mars 2009

Snö, snö, snö

Jomenvisst kom det lika mycket snö till!!! När jag gläntade på rullgardinen igår morse så hade snön fallit så tjusigt under natten. Skickade ut P för att skotta denna gång.
Imorse var jag uppe med tuppen, gläntade på rullgardinen (ingen mer snö) och drog på mig "träningsoutfiten" och tog en powerwalk. Var utanför dörren före halv sju, det ni!!
Lyssnade som vanligt på Adam&Gry medan jag promenade vilket alltid är trevligt.
Såg en jätteskojig joggare när jag var ute. Om ni sett Phoebe i "Vänner" när hon ska visa för Rachel hur man springer, så vet ni vad jag menar! Jag kunde faktiskt inte riktigt hålla mig för skratt där i min ensamhet, Hon sprang liksom SÅ kul! Och jag ska ju egentligen inte alls kommentera hur nån springer eftersom jag själv inte springer...alls...
Kom hem, duschade, blåste håret, sminkade mig och DÅ hör jag att lilla K tydligen har magknip.
Då tänkte jag att INNAN jag sätter på mig kjoloutfiten så är det bäst att kolla läget..Det kunde ju lika gärna vara mjukisbyxe-outfiten som gällde idag...Det var det!
Efter att försöka pressa honom lite huruvida han inte kan gå på dagis idag så kom vi fram till att han nog faktiskt HAR ont i magen. Han skulle nämligen ha sin bästis med hem efter dagis idag och DET vill han ju inte missa! Han grät hejdlöst när han förstod att det inte skulle bli av, men han stod fast vid att han hade ont i magen ändå! Så här sitter man nu och kan blogga mitt på blanka torsdagen, istället för att vara på jobbet. Hade iallafall inga viktiga möten inbokade idag, så då får det bli lilla K´s dag idag istället!
Har lovat lilla K att kompisen får följa med hem nästa vecka istället.
Just nu sitter lilla K inne i lekrummet och leker med lego, så det värsta magknipet verkar ha gått över lite iallafall.
Ska ta och göra mig själv en hemmalatte och kanske för en gångs skull läsa morgonblaskan! Det är nåt jag aldrig hinner annars.
Ska fortsätta lyssna på Mix Megapol, för som den schlagernörd jag är så uppskattar jag ju att de idag och imorgon spelar alla Melodifestivalens finallåtar hela tiden. Lyssnade just på Månsans låt och jag MÅSTE ju säga att den blir bättre och bättre för varje gång man hör den.

I eftermiddag slår jag upp dörrarna till butiken igen. Ska kolla av taket bara...måste kanske sätta ut en skylt: "Varning för takras". Det smälter fort nu när det blir några plusgrader.

Väl mött,
/Sussi

Inga kommentarer: