torsdag 8 april 2010

Spik i foten....

....nja, inte riktigt! Men nästan! Idag har jag varit tillbaka hos min fotläkare för hundraåttionde gången. Jag har en begynnande artros i mellanleden i vänsterfoten. Det har gått upp och ner, jag har fått två cortisonsprutor, men det hjälper föga. Nu har jag så ont att jag tom känner av det på natten när jag vänder mig om i sängen. Inte bra! Ny magnetröntgen är i faggorna och efter det beslut på åtgärd. Två till tre cortisonsprutor om året kan man ta, men blir det inte bättre så är det STELOPERERING som gäller..... Hur kul låter det? Jag är ju inte åttiotre liksom. Tydligen ska inte det påverka hur jag går efteråt utan det som skrämmer mig är själva rehabiliteringen. Typ ett halvår på kryckor. När man googlar på stelop. av fot så står det (typ): "Se till att ha storhandlat innan operationen och se gärna till att du har nån som kan gå ut med ev husdjur"
Har man inte möjlighet att klara sig själv efter op. så kan man få remiss till ett rehabiliteringshem....hmmm, vänta nu!!! DET kanske vore nåt! Vila upp sig ett halvår på Sophiahemmet tex, låter som en dröm i en stressad småbarnsmorsas liv!!!

Imorgon får jag förhoppningsvis besök av en fyra veckor gammal Clara 2.0.

/Sussi

Inga kommentarer: