tisdag 13 april 2010

Mystiska djur!

Igår kväll innan jag skulle gå och lägga mig så kände jag att jag var lite hungrig. Jag gick ut i köket och nappade åt mig ett nyttigt äpple (eller var det två digestive med Bregott...???). Hur som helst så står jag där i godan ro och smågluttar ut genom fönstret (maken fick ju inte se att jag småsnaskade) och ser en katt som springer över gatan och in under en bli. Hmmm, tänkte jag, den där katten kände jag liksom inte riktigt igen! Och var den inte lite väl LÅG i karossen??? Den kom framkrypande och gick i riktning mot vårt hus och DÅ höll jag på att sätta äppelbiten (smulorna) i halsen! Det var en rackarns GRÄVLING!!!!! På MIN gata i stan! Han spankulerade vidare mot vår garagenedfart (läs: butiken) men fortsatte förbi vår bil. Jag hojtade på maken och han kom och ställde sig vid fönstret men såg förstås ingenting. Då kom den rackarn tillbaka och vimsade runt lite utanför staketet innan han (hon?) bestämde sig för att den där familjen Blom nog skulle vara trevliga att hälsa på. Sagt och gjort; han knallade snällt in genom grinden och vidare bort mot dörren. Här upphör alla spår eftersom det var mörkt ute och maken är lite av en fegis och vågade inte öppna dörren. Nu hoppas jag bara innerligt att vår nya "kompis" INTE har nåt litet gryt under vårt hus för det hörde jag en skräckhistoria om idag. En grävlingfamilj hade mer eller mindre grävt ut under ett helt hus! Jag tror att detta exemplar inte var helt fullvuxet heller för man vet ju hur stora grävlingar kan bli! Och dom biter tills det knakar! Hur som helst så tyckte maken att "det var väl kul att veta att det även finns grävlingar så här nära stan". Jasså minsann??? Jag tycker dom kan hålla sig ute på landet bland dom andra djuren. Jag tycker det räcker med rådjur och råttor. (Har jag sagt att vi fångat ett gäng råttor i vinter???) Ska lägga ut en liten film på Youtube sen med vår "husråtta"...
Synd att jag inte fick nån bra bild på Grävlis också.

Har varit hos tandläkaren idag och tagit bort min provisoriska lagning (Som faktiskt var JÄTTEBRA) och bytt ut den mot en riktig igen. Börjar tyvärr känna att inte heller den här typen av fyllning var vad min tand ville ha. Då återstår bara EN sak; ROTFYLLNING!!! Gonatt!
/sussi

Inga kommentarer: