onsdag 3 juni 2009

Stilla lugn!

Det har varit lite stilla och tyst på bloggfronten några dagar! Har haft lite fullt upp helt enkelt. P är bortrest vilket innebär att det är jag och knattarna! Och det i sig är väl inget, men jag försöker ju hitta på lite saker med dom då. Igår hade jag en kompis över på middag (det skulle egentligen varit tre, men dom andra två fick förhinder...). Hon är gravid och går väl in i vecka 39 imorgon om jag inte tar fel, så ni kan ju gissa om magen var rätt stor! Men FIIIIN!!! Jag är sååå avis!
Den här bebisen blir kanske den sista i bekantskapskretsen nånsin (innan barnbarnen börjar komma!), så jag ska verkligen njuta och sniffa så ofta jag får och kommer åt! Jag vet ju att hon läser detta, så nu vet du vad jag vill, C!!
Idag åkte jag och killarna över till gammelmormor för lite middag och pusselbyggande!
Kom hem vid halvsju och då var det ju i princip redan dags för kvällsritualen. Just nu bygger killarna med lego en liten stund, men jag ska alldeles strax gå upp och läsa saga för dom!

Imorgon öppnar jag inte butiken förrän kl. 17 som ni kanske läste i förra inlägget!
Men jag har öppet som vanligt till kl. 20. På fredag är det också öppet som vanligt mellan 10-14.

På söndag ska jag anordna den första "Första-Hjälpen-kursen" i butiken! Det ska bli jättespännande! Vi är tolv personer som ska försöka lära oss hur man gör om ens barn (eller nån annans) skulle råka illa ut, och vad som kan vara bra att tänka på i vardagslivet!
Jag har flera intresserade som inte fick plats på denna kurs, så förhoppningsvis blir det åtminstone en till framåt hösten! Maila mig gärna om ni skulle kunna vara intresserade av det!

Allt för nu!
/Sussi

Inga kommentarer: