söndag 7 juni 2009

Livräddarkurs!

Jag har just avslutat "min" första arrangerade Hjärt-Lungräddningskurs för barn.
Jag hade ju (mycket) god hjälp av Marit på MB Rescue förstås, det var ju liksom hon som stod för livräddningsfiolerna. Jag stod mest för kaffet... Men både jag och maken deltog i kursen och jag måste ju säga att den var MYCKET lärorik! Marit var väldigt pedagogisk och rolig och lärde oss många tips och trix förutom själva "livräddningen".
Vi fick först lära oss allt genom att titta och lyssna på Marit och sen fick vi praktiskt utföra det vi lärt oss på räddningsdockor i olika storlekar. Vi fick ställa frågor och hon svarade på alla mycket bra!
Åsså fikade vi också!
Kursen var mycket uppskattad av de som var där och många ville att deras respektive eller barnvakter etc ska gå kursen också! (Vi hade en mormor och morfar på plats!)
Jag kommer att försöka dra ihop ett gäng redan till hösten igen och då vill jag att DU anmäler dig! För VET du hur du ska göra om ditt barn får ett getingstick i halsen....? Eller får kokhett pastavatten över sig....? Eller får ett tacoskal i halsen...? Eller kanske har käkat för många servetter...!!???
Vi fick lära oss allt detta och lite till!

Allt för nu!
/Sussi

Inga kommentarer: