tisdag 12 maj 2009

Färdigrivet!

Nu får det väl anses vara färdigrivet i gästrummet. Kan nog inte få ner så mycket mer tapet nu! Det är väl dags att slipa ner lite ojämnheter och spackla igen borrhål och sånt. Sen gäller det bara att införskaffa sån där renoveringstapet och bestämma sig för vilken tapet vi ska ha. Jag var ju helt inne på att vi skulle ha en likadan som killarna har, men rosa då...Nu har jag fått en annan tapet på hjärnan...Tyvärr hittar jag ingen bild på den så jag kan visa er, men den kommer från en tapetfirma som heter Intrade. Till skillnad från kollektionen "Anno 1905" från Boråstapeter så är den här tapeten lite...kitschig faktiskt...Inte min stil egentligen, men det vore kul att ta ut svängarna NÅN gång. Och ska man göra det så passar det ju bäst i ett gästrum kanske och inte i ett rum där man vistas dagligen...Får släpa mig bort till Målarmästarn (och inget annat...) igen och ta ett foto så att ni (och maken kanske) får se!!!

Men innan vi tapetserar så måste vi ju få hjälp med taket. Snickar´n hade visst massor att göra men jag hoppas att han kan hinna sticka emellan med det det här "lilla" jobbet!

Här kommer två bilder på dörren som leder in till gästrummet, visst är den snygg??


Men kanske måste man sätta nån slags rullgardin på insidan så att våra gäster inte behöver vara rädda för insyn:-)
/sussi



Inga kommentarer: