söndag 19 april 2009

Recept!

Vi hade lite kompisar över på middag igår och på allmän begäran lägger jag nu ut receptet! Så nu känner jag att jag är en ÄKTA bloggare som delar med mig av recept till och med!
Receptet blir på en höft. Jag fångade upp det nånstans och nu finns det bara i mitt huvud:

4 port

500 gr kycklingfilé
kokosflingor
salt
peppar
1/2 burk kokosmjölk
ca 1,5 dl mellangrädde
2-3 msk pesto
1/2 hönsbuljongtärning
lime
basilika

Dela kycklingen i lite mindre bitar (ca 3-4 bitar per filé) och "panera" den i kokosflingor blandat med salt&peppar.
Lägg i ugnsfast form och kör på ca 200 grader i ca 30 min.
Blanda under tiden kokosmjölk, grädde, pesto samt smulad buljongtärning.
Häll detta över kycklingen och låt gå vidare i ugn ca 20-30 min. Sänk ev gradantalet något.
Servera med ris, kokta morötter (eller nåt annat) samt limeklyftor och hackad basilika.
Njut ett gott rödvin till!!

TIPS:
Jag brukar blanda en hel burk kokosmjölk med en hel tetra (2,5dl) mellangrädde. Sen använder jag hälften och fryser in hälften i en burk så har jag till nästa gång jag ska göra denn (eller nån annan) rätt. Jag har ett bra tips på et annat recept som innefattar denna "kokosgrädde", men det kan jag lägga ut en annan gång!

Smaklig spis!

/Sussi

Inga kommentarer: