lördag 25 april 2009

Inkräktare

Igår satt jag i solen litegrann (vem gjorde inte det?) och så gick jag in och hämtade lite att dricka och när jag är på väg ut igen så möter jag den här rackarn som är på väg IN i huset:
Nänänä, hojtade jag på den, för nån katt i huset vill jag inte ha! Han (eller hon) åmade sig och jamade och strök sig mot mina ben och gjorde ALLT för att jag skulle falla till föga och släppa in honom. Vad han nu skulle in och göra när det var så fint väder...
Efter en stund när han fattade att jag inte tänkte vare sig klappa honom eller släppa in honom så gav han upp och la sig under solstolen och mös...Där låg han och tryckte en stund tills han trodde att kusten var klar, dvs jag hade typ somnat eller nåt och då SMÖG han mot dörren igen, men jag (som inte alls sov) såg ju allt detta så när han var halvvägs in så hojtade jag: NEJ! och tydligen fattade han det för han försvann fortare än jag hann säga råttfångare. Han pep iväg in till grannen istället, men det hade han inget för eftersom dom inte var hemma!
Det ska ju bli en lika solig dag idag så vi ska nog bara skrota runt i trädgården lite. Stora L ska på kalas mitt på dagen och då passar resten av familjen på att åka till Farsta och uträtta lite ärenden, typ nya gympisar till lilla K, nya kepsar till stora L, kanske lite schyssta tulpaner till mig osv, osv. Kanske att man skulle plocka fram grillen till ikväll. Vore inte helt fel att grilla lite och ackompanjera det med ett glas rosé på altanen i värmen. Vi får se, men jag tycker det låter som ett hett tips!!
Vill påminna er om att anmäla er till kursen i Hjärt-Lungräddning (se bloggen per 20/4).
Det är sex år sedan jag själv gick en sån här kurs och jag har tänkt VARJE år att jag ska uppdatera mina kunskaper (som kan vara skillnad mellan liv och död...faktiskt!!), men aldrig kommit till skott. Nu ska jag äntligen gå den här kursen igen och jag känner att det verkligen var på tiden! Hur känner ni? Har ni tillräcklig kunskap at kunna rädda livet på era barn om det händer en olycka?? Om svaret är nej (som i mitt fall) GÅ DEN HÄR KURSEN!!!!
Vi ses!
/Sussi

Inga kommentarer: