fredag 17 april 2009

Gullviva, mandelblom, kattfot och blå viol!

Nja...men väl vitsippor och tussilago!
Ja, jag antar att jag är inte är först, men jag såg faktiskt vitsippor vid jobbet (det andra alltså) igår! Och blev SÅ lycklig, för vitsippor är något av det finaste jag vet. När jag var liten gick jag i en skola som hette Björkhaga och där fanns det en stor (tyckte jag då) björkdunge där det växte MASSOR med vitsippor när det var säsong. Vi (tjejer) sprang ut varje rast och plockade ett fång till fröken. Så för mig är vitsippor verkligen nånting som symboliserar bekymmersfri barndom. Har även spanat in tussilago men det var nog en tio dagar sen iallafall.

Men ni kan ju få bilder på bägge:


Ikväll är det vuxenkväll för mig och maken. Vi ska på middag med hans jobb. Så alldeles snart ska jag ta stora kliv upp till badrummet för att piffa till mig lite! Av med jeansen och på med nåt snyggt, men tydligen inte FÖR snyggt. Man vill ju inte sticka ut FÖR mycket! Får se vad det blir.
Ungarna har kommit in från trädgården och håller som bäst på att bygga lego, dessvärre ackompanjerade av stora L´s visslande. Jag tycker det är kul att han kan vissla, men det ÄR enerverande när man lyssnat på det i typ en timme. Och det är BARA StarWarsmelodier...Om det ändå varit schlager...Men man ska ju uppmuntra sina barn...så jag håller tyst (vilket jag inte alltid gör...).
Nähä, dags för lite piff och föreberedelse av middag till barnen och mormor.
VÄLKOMNA IMORGON DÅ JAG HAR ÖPPET IGEN, KL 10-14.
/Sussi

Inga kommentarer: