måndag 26 januari 2009

Grrrrrrr ....

Jag skrev världens längsta (nåja) blogginlägg igår, men när jag skulle publicera det så försvann det. Jag börjar förstå frustrationen som uppstår när ”proffsbloggarna” råkar ut för detta ibland. Hade inte tid att skriva om det, utan då får det bli fördröjt en dag istället! Här är allt underbart. Barnen badar dagarna i ända och vi försöker få lite sol på våra bleka kroppar. Igår var barnen för första gången iväg på ”miniklubben”, där det var Lollos (maskoten) födelsedagsparty. Så då var det två timmar barnfritt för oss vid poolen. Tyvärr var vädret inte det bästa, men bättre än hemma…
Barnen leker superbra med varann och med grannarna (som för övrigt är samma grannar som hemma på Kantarellvägen…hur gick DET till…???) På seneftermiddagen tog grannen M och jag en taxi in till närmsta storstad, som i vårt fall är Patong, och skulle shoppa. Härnere är det så himla finurligt att man betalar en taxi tur och retur (i efterskott konstigt nog…) och så VÄNTAR chaffisen på en medan man shoppar! Är inte det fantastiskt?? Vi gjorde upp en tid med honom och så var det bara ut i vimlet. Det första som kom för våra ögon var en Starbucks!!! Och som den NY- och Londonälskande person jag är så kunde jag inte motstå att dra in M där för att köpa en Grande Latte och så delade vi på nån chokladkaka av nåt slag. Sen hann vi inte ens HÄLFTEN av vad vi hade tänkt. Fick förlänga med chaffisen en halvtimme så att vi hann med berömda Bangla Road. Men vad den gatan var känd för har jag ingen aning om… Det var roligare på marknaden. Och vad KUL det var att försöka bräcka sig själv i OS-grenen ”Prutning”. Vi satte oss i alla fall i taxin relativt nöjda med våra inköp. För min del blev det tre pikeér till mig själv, en klänning, en Billabong-tshirt till K samt varsitt par Billabongshorts till smågrabbarna.
Dom var nöjda när jag kom hem och visade vad jag köpt och jag TYCKER att det är kul när lilla K blir överlycklig över en rosa Polo-piké! (Pappa har ju en…)
Idag, måndag, ska alla fyra barnen gå på miniklubben igen, denna gång är det ”Adventure-Day”, med typ sjörövare och annat. Imorgon ska vi troligen hyra en longtailboat och ta oss ut till Banana Rock och snorkla och sen ta oss in till Bananabeach dit man bara kommer med båt.
Sen är det den vanliga rutinen som gäller; man vaknar, smörjer in sig, äter frukost, badar, solar, dricker vatten, äter lunch, vilar på rummet, badar, solar, duschar, vilar, äter middag, dricker drinkar (ibland…) samt natta barnen och sitta på balkongen med en bok i handen. Jag är inne på min femte…
Glöm inte att hålla utkik på bloggen för snart lägger jag ut vilka tider som gäller för inlämning nästa vecka. Jisses, man ska ju JOBBA nästa vecka…Men först sex dagar till i solen!

Soliga kramar
/Sussi med familj

Inga kommentarer: