fredag 16 januari 2009

Det är mycket nu!

Hej!
Det var ett tag sen. Har haft fullt upp med att stryka kläder och prismärka. Har fått in en HEL DEL de senaste dagarna, och det känns jätteroligt! Har även fått en del uppmuntrande mail från personer som kanske inte har för avsikt att komma och lämna in kläder just nu, men som ser fram emot att butiken ska öppna!
Jag ser också fram emot det, JÄTTEMYCKET! Det ska bli så himla spännande att se hur butiken tas emot av er kunder. Jag hoppas att ni ska finna en liten, men ack så BRA butik för begagnade barnkläder (och skor)!
Som jag har sagt förut så kommer jag att hålla mycket vettiga priser, mycket för att jag vill att det ska vara åtgång på kläderna. Som ni förstått så stryker jag VARTENDA plagg, dels för att det ska se trevligt ut på galgen och dels för att jag då har lättare att upptäcka eventuella fläckar e.dyl. Jag hänger inte upp några plagg med fläckar, hur små dom än är. Självklart kan även jag ha missat nåt, men principen är att om du vill ha fläckar på kläderna så får du fixa dom själv!!
I min butik ska du inte kunna hitta några defekta varor. Undantaget från regeln "inga fläckar" är förstås vissa skor. Det är oundvikligt att dom blir smutsiga, men jag sätter också priset därefter.
Det saknas heller inga knappar eller sånt på plaggen i min butik. Kort sagt, dom ska i princip kännas som nya, men du behöver bara betala nånstans mellan 1/3 - 1/2 priset, i många fall även mindre än så.
Jag har fått in en hel del märkeskläder och förstås kanske dom blir nån tia dyrare beroende på vad det är, men det tror jag att ni förstår!
Jag har massor av PoP-kläder tex, och det tror jag kan sälja bra!
Har fått in ett par förfrågningar om ifall jag ska sälja begagnade mammakläder. Jag ska fundera på det, men i dagsläget har jag för få kvadratmeter för det...får nog bygga ut huset först!

Nu stänger jag butiken för idag och öppnar inte för inlämning förrän nån gång i början av februari. Jag ska ta en välbehövlig paus i strykandet och ägna mig åt man och barn lite.
Men bloggen tar jag inte paus ifrån. Bloggar så fort jag får en möjlighet!

Kram tills dess,
Sussi

Inga kommentarer: