söndag 10 januari 2010

Usch och fy och blä!!!

Imorgon är livet som vanligt igen! Jag har varit ledig i 18 dagar och herregud så skönt det varit. I torsdags och fredags var ju barnen (och maken) tillbaka i verkligheten igen, men jag var "ledig". Pysslade lite med butiken. Försökte sammanställa nån slags bokslut för 2009. Försöka hitta alla blanketter som ska fyllas i etc etc. Som gammal bokförare så är ju egentligen inte själva bokföringen nåt problem, det är bara det att det hänt en del på deklarationsfronten sen jag sist satt med bokslut och deklarationer (1998). Pust och stön, inte är det kul att deklarera inte!!! Som tur var blev jag "störd" av mina finfina kompisar I&R som bjöd över sig själva på en latte. Och det gjorde ju liksom INGENTING!!!! Sen bar det av mot kompis P som bjöd på lunch och sen vidare till min gammelmormor på en fika! Schysst dag va???
Men som sagt, imorgon är det åter entré på mitt vanliga jobb igenoch jag kan ju bara GISSA hur många mail och hur mycket post jag har som väntar. Det blir en tidig entré imorgon tror jag...
Bäst att gå och ägga sig...NOT!!!
Imorgon börjar dessutom den stora deffar-perioden. Allt för många kilon har lagt sin som en badring runt magen och DEN vill vi (mest jag) bli av med!!!

Tjing
/sussi

Inga kommentarer: