söndag 24 januari 2010

Schysst helg!

Mmmmm, så var söndagen redan här och en hel vecka ligger framför en igen!
I fredags hade jag hela jobbet här på lite mat och vin... Alltså mitt andra jobb, annars hade det inte blivit så mycket folk...typ jag och...jag. Vi blev tretton kring bordet, men efter att ha plockat upp ett litet barnbord och barnstolar från butiken till barnen så blev vi bara elva och ordningen var återställd! Jag gjorde en schysst paella ( som blev RIKTIGT bra måste jag säga) och serverade lite gott vin till. Jag tror alla var nöjda och glada när dom rullade härifrån. Stora L däremot var allt annat än nöjd. Han kom hem från skolan med feber och hade varit superhängig hela dagen....och kräktes på natten. Men sen har han varit pigg, men helgens aktiviteter fick ställas in tyvärr. Det var både ett kalas och prova-på-jujutsu som fick stryka på foten. Men ska man följa alla rekommendationer (och det ska man ju) så ska man ju inte vistas bland andra förrän efter 48 symptomfria timmar. Kräksjuka ska man inte leka med tycker jag!
Lördagen betydde öppet för Kajulen och det var en hel del folk inne! Är det rea så är det!
Idag har jag mest tagit det lugnt med stora L, men även hunnit med en fika i Farsta med fina kompis M. Och på vägen hem inhandlades det en slags träningsmaskin....Jo, ni läste rätt...Får se vilken vecka jag börjar använda den....Jag kanske återkommer med en bild såsmåningom....På maskinen, inte på mig nyttjandes maskinen alltså!
Nu är det lugna gatan här hemma och vi ska besluta oss för om vi ska skicka stora L till skolan imorgon eller inte. Han är pigg som en pelikan, har ingen feber och har alltså inte kräkts på snart 48 timmar. Det lutar nog åt att han får gå, han verkar fixa det!
Veckan som kommer bjuder på lite klippning, skridskor för bägge barnen, gympa, friidrott etc etc.
Åsså är det öppet i butiken förstås! Torsdag 16-20 samt fredag 10-13.

VÄLKOMNA!!!
/Sussi

Inga kommentarer: