lördag 10 oktober 2009

Undrens tid är inte förbi!


Lilla K läser Ikeakatalogen!! Mammas pojke!!!

Vet ni, jag LÄT BLI att åka till Ikea idag Jag hade långt framskridna planer på att åka dit för att köpa lite nya möbler till lekrummet. Idag har vi tre olika kombinationer av förvaringsmöblen Trofast, och det ser så fruktansvärt RÖRIGT ut när dom är i olika höjder etc. Ville hitta nån enhetlig möbel och tänkte antingen komplettera med två Billyhyllor till eller köpa kökssystem och lägga en skiva över. Men vid närmare eftertanke så tänkte jag till slut komplettera med YTTERLIGARE en Trofaststomme och slänga ut två avdom vi hade... Knäppt va?? Vi behöver förvaring för allt lego som ni kanske förstår... Det slutade iallafall med att jag kände att det var onödigt att köpa en BARNförvaringsmöbel till utan det fick duga med dom vi hade redan.
Behöver nog tänka igenom allt en liten sväng till innan jag piper till Ikea! FATTAR ni?? Jag hade en ursäkt att åka till Ikea, maken godkände att jag stack hemifrån en stund (låter som att jag aldrig får komma hemifrån, men jag gör som jag vill ALLTID!!!), MEN jag lät bli!!! Är nog inte riktigt frisk tror jag!
Idag har stora L spelat fotboll hela dagen i Fruktcupen och ikväll är det fotboll igen som gäller!
Vår granne P messade till maken P igår och frågade hur han skulle göra med fotbollen imorgon (läs:idag). Jo, svarade maken P, jag ska ju dit så om du vill att jag tar hand om F (stora L´s kompis och vår grannes son) en stund kan jag ju göra det! Det var bara det att grannen P hade ju förstås menat matchen mellan Sverige-Danmark ikväll och inte våra grabbars Fruktcup direkt!!! Så nu slutar det med att P kommer till P och M kommer till S när alla barn somnat, åsså är alla nöjda och glada! Gissar att jag och M kollar in vems som är gäst hos Oldsberg, konstaterar att det är nån trist gubbe igen och knäpper snabbt som blixten över till Körslaget.
Imorgon är det hej å hå igen. Maken sticker och sjunger på gudstjänst, stora L ska på kalas kl.11, lilla K ska till doktorn kl.14 (ja, man kan få tid hos doktorn en söndag!!!) eftersom han befaras ha svinkoppor och sen kl.17 är det dags för årets sista Första Hjälpenkurs igen. Vi är barnvakt även denna gång (förra gången hade jag ju hand om tremånaders lilla C), men denna gång är dom lite större (och fler!); F+G är fem och M är (om 11 dgr) sju. Dom är kompisar till våra killar och föräldrarna är kompisar till oss (och ska gå kursen båda två) så det är klart man hjälps åt!!! Mest är det ju förstås P som får passa alla fem killarna eftersom jag är lite "värdinna " på kursen. Nästa vecka är det öppet tis 18-20, tors 16-20 samt fre 10-13. Sen blir det sjunga av hela helgen så vi har extrainkallat farmor och farfar från Örebro för att kunna rodda ihop det hela och för att mormor inte ska behöva gå på knäna efter helgen.

Ha en trevlig lördagkväll! Det ska jag ha, trots en molande, begynnande tandvärk!
/sussi

Inga kommentarer: