måndag 10 augusti 2009

Målarstuga

Vi målar, vi målar med vitt och med...vitt! Visste inte att vi hade så mycket grejer härhemma som behövde lite vitfärg! Har flyttat ner byrå samt hylla som vi haft i sovrummet. Det ska står i gästrummet framöver och då var det INTE snyggt med ek! Så då fick vi måla om det till vitt. Och när man ändå håller på så kan man ju måla om insidan på garderoberna, garderobsdörrarna, en stol, en spegel, listen inne på lilltoan samt en nytillverkad "legoplatta" på hjul. (Den ska ungarna kunna lägga halvfärdiga legobyggen på så att man bara kan rulla undan den när dammsugaren ska fram)
Oj, nu fick jag ett Skypesamtal från Lyon. Barnens kusiner ville sjunga Ja må han leva (påfranska) för lilla K. Lite planering blev det också inför höstlov och jullov då dom kommer till Sverige. Vi ska ha hela klanen Blom här över jul. Mina sväföräldrar sålde ju sin stora villa förra våren och nu har dom "bara" en 4:a och där får liksom inte 15 personer plats! Så då blir det Hotell Kantarell istället. Ska bli trevligt!



Gästrummet just nu.


Vardagsrummet just nu.
Nä, nu ska jag kasta mig i soffan och pusta ut efter den här jättejobbiga (not) semesterdagen!
/sussi

1 kommentar:

Anna Söderberg sa...

Hej.

Jag har precis köpt en sån där stol på loppis och den ska såklart vitmålas :):
Vad har du använt för färg?

Ha det bra!

// Anna