onsdag 12 augusti 2009

Gardiner




Inte för att jag vet om nån bryr sig, men gardinen som numera hänger i gästrummet är sydd av två gamla lakan. Fick ett gäng av svärmor vid nåt tillfälle. Det syddes bla gardiner av några till vår dåvarande sommarstuga som P och jag hade i Söderbärke i södra Dalarna (men det är en HELT annan historia). Nu hade jag några lakan kvar och som tur var två med samma broderi/knyppling/virkning eller inte vet jag vad det heter. Kapade av dom till rätt längd och satte upp dem på en vanlig Ikeastång. Blev fint tycker jag och bröt av lite lagom mot kitschtapeten!
Lite trist väder idag. Som gjort för ett museibesök! Ungarna sitter just nu och kollar på TV, men det börjar bli dags att stänga av så att dom kan börja leka lite. Gjorde ett försök att städa upp lite bland allt lego, men det är ju en neverendingstory, så det tar några dar! Ska försöka få lite rent och snyggt på skrivbordet iallafall för dom gnäller jämt över att dom inte har nånstans att sitta och rita! Tor jag det, när skrivbordet är proppat med lego. Sen kommer dom nedsläpandes med lego till vardagsrummet...Gissa varför...!!! Jo, för dom får inte plats att sitta och leka med sina skapelser i lekrummet för att golvet är FULLT med lego!!! Vems fel är allt detta EGENTLIGEN?? Antagligen P´s och mitt. Vi kanske inte skulle ge dom leo så fort dom fyller år eller det är julafton!!! Men dom tycke ju att det är SÅ kul!!
MOT lekrummet!!!
/Sussi

Inga kommentarer: