måndag 13 april 2009

Vårfint!

Det har ju varit kanonväder de senaste dagarna, åtminstone i Enskede. Vi har varit ute nästan hela dagarna och påtat (nåja...) i trädgården. Jag är ju inte så himla mycket för att påta och jag tog just ett beslut på att hoppa över penseér och sånt i år. Mycket för att jag inte tycker det är kul att lägga ner tid, energi och pengar på nånting som rådjuren ändå äter upp! Och jag ORKAR inte hålla på med ammoniak och blodmjöl och gud vet allt. Jag spar det till sommarens rosor istället. Ett år hade rådjuren till och med klivit upp på trappen och käkat upp penseérna som stod utanför ytterdörren! Dom är inte LITE fräcka. Så nu får alla krukor och blomlådor vila tills det är dags att plantera sommarens blomster istället. Känns som ett okej beslut även om jag tycker det är FINT med blommor på trappen. Jag kan ju hinna ångra mig, vi får se! Annars kan jag ju bara glutta in till grannen som har schyssta rabatter, haha.
Idag har vi eldat upp gammalt ris och sånt. Vi brukar göra det en gång om året tillsammans med just grannarna. När det blivit glöd så grillar vi korv med barnen. Trevligt, men huvva vad man luktar rök efteråt. En dusch och sen är man som en ny människa igen.
I övrigt har vi röjt en hel del både inne och ute i påskdagarna. Det var ju lite rörigt efter alla renoveringar hemma. Vi gjorde även ett möbelbyte med några kompisar. Vi fick ett par skohyllor av dom och dom fick en gammal garderob som stått i källaren med vinterkläder. Sen fick vi hjälp att flytta ner våra mastodontgarderober som stått i lekrummet (blivande gästrummet). Jag tyckte ju att jag hade räknat på takhöjd och sånt och det SKULLE gå in på höjden med typ tre millimeter tillgodo...NÄÄÄ!!! Men skam den som ger sig! Kompisen O måttade ut där det var som högst och TROR ni inte att det gick till slut. Tänk vad en centimeter kan göra! TACK för hjälpen! Hade ju inbillat mig att P och jag skulle klara det där själva, men där hade vi nog gått bet! SÅÅ skönt att få ner dom i källaren så att vi kan göra fint i gästrummet såsmåningom. Hur som haver, ny dag imorgon vilket innebär jobb, skola och dagis igen efter tio dagars ledigt! Känns lite skumt, men som tur är så är det ju kortvecka!
Nu ska jag strax leka god (hus)mor och trolla ihop lite hemmagjorda fiskpinnar. Bäst att passa på när man har tid!

Hej och hå, denna vecka är butiken öppen "som vanligt" igen, dvs torsdag 16-20, fredag 10-14 samt lördag 10-14.
VÄLKOMNA DÅ!!

/Sussi

Inga kommentarer: