fredag 3 april 2009

Aaaaahhh!!

Solen skiner och fåglarna kvittrar, kan det bli bättre?? Idag har jag varit ute och sopat gatan ren från grus. Till vilken nytta vet jag inte eftersom jag antar att Gatukontoret kommer vilken dag som helst och sopar, men det KÄNDES bra! Det blev så rent och fint utanför vår garagenedfart och det kändes verkligen VÅR. Har även köpt lite vårblommor och ställt utanför butiksdörren, så nu är det fint även där. Idag har hantverkarna verkligen slitit järnet härhemma (påsken hägrar...) och det börjar likna nåt i killarnas rum, tack och lov!
Taket är på plats och dessutom målat, taklisterna sitter där dom ska, golvlisterna likaså. Väggarna är spacklade och slipade. Det som återstår nu är tapetsering och slutmålning av fönster. Detta blir gjort på måndag och tisdag! En av målarna gjorde sig populär hemma idag eftersom han handlade lite i butiken. Det blev en PoP-jacka samt ett par tuffa jeans till sonen som är 1,5 år. Han ska för övrigt bli storebror om nån månad och alla hoppas på en tjej, även jag eftersom jag har så OTROLIGT mycket söta tjejbebiskläder.
Idag hälsade jag även våra nya grannar välkomna då dom hade besiktning av huset de köpt.
Alltid kul med nytt folk speciellt som de har barn i samma ålder som våra! VÄLKOMNA som sagt!
Ikväll blir det sushi framför (antar jag) "Så ska det låta". Sitter redan och sippar på det vita vinet och det är verkligen FREDAG! Nu ska det ju bli fint och varmt väder en hel vecka, så passa på och kom förbi och botanisera bland alla fina klänningar och vårjackor.

Imorgon, lördag, är det öppet som vanligt mellan 10-14. Nästa vecka: tisdag 16-20 samt fredag 12-15. Lite annorlunda mot det vanliga men bra ändå hoppas jag!!

Kram så länge,
/Sussi

Inga kommentarer: