fredag 5 december 2008

Sockerbagare


Idag har jag tillbringat dagen hos min mormor som är dryga 86 år! Vi har som tradition att alltid baka pepparkakor tillsammans varje år. Och här snackar vi PEPPARKAKOR!!

Barnen får inte vara med, degen är alldeles för "dyrbar" för deras kavlande. Vi har i princip hållit på sen jag bara var en tvärhand hög, så jag kan utan att ljuga säga att vi nog firade nån slags 35-årsjubileum i år. Förra året sa mormor att nu var det nog sista året, men hon orkade göra degen i år också. Det är mycket smör och grädde och den är stoor! I år slog vi förra årets rekord; det blev 611 pepparkakor!!! Rekordet är från 2001 med 613 st, så vi var inte långt ifrån i år!

För Kajulens räkning så var jag på Ikea och köpte klädställningar igår kväll. Jag var inte ensam där kan jag säga. Jag lägger ut lite bilder kanske imorgon, så får ni se hur det börjar se ut i det som ska bli butik!!!
Nu ska vi käka pizza med några kompisar!
Trevlig fredagkväll!
/Sussi

Inga kommentarer: