tisdag 9 december 2008

Det tar sig!

Idag har jag haft en riktig lyxeftermiddag! Slutade kl.14 på jobbet och åkte direkt och hämtade upp bilen för vidare färd mot shopping! Bägge barnen skulle följa med en varsin kompis hem så jag var solokvist. Åkte först ut till en affär som börjar på R och köpte en stoooor julklapp till maken. Hade vissa problem med vart jag skulle ställa den så han inte hittar den och kanske har jag hittat det perfekta gömstället. (Men det kan jag ju inte berätta för er...)
Sen var det vidare till en annan affär där jag köpte ett kassaskrin (måste man väl ha?).
Sen åkte jag till Farsta där jag köpte dels en julklapp till kusin L och dels kvittoblock (måste man väl också ha?). Himmel, vad mycket billigare dom var i bokhandeln än dom (identiska) jag hittade på Svanströms igår. Nästan halva priset. Det lönar sig att kolla runt!
Var ganska nöjd med mina inköp när jag styrde kosan hemåt. Hann med att röja lite överallt i allmänhet och i ungarnas (lilla) lekrum i synnerhet. Försökte få lite fason på legot, det gick väl sådär...
Igår var jag för övrigt på NK efter stängning och repade med kören. Åkte hem vid halvtio i spöregn; det kostar på att vara artist:-)
Puffar gärna igen för Luciakonserten som går av stapeln på lördag kl.13.00 i ljusgården på NK.
Under helgen kommer farmor på besök, så då hoppas jag att jag hinner montera lite klädställningar så ni får se hur det börjar ta form! Men som sagt, hela lördagen går åt till skönsång, så det får bli på söndag!

Hej så länge!

Inga kommentarer: